"הפריימריז" החרדי

כל ח"כ חרדי נוסף זה מטרד ועול מיותר // יצחק שינפלד

לראשי הסיעות ממש לא אכפת כמות המנדטים שעומדת מאחוריהם. התפקיד האישי שלהם בקואליציה העתידית, קבוע ומקובע מראש בכל מספר ח"כים למפלגה המשותפת, כל ח"כ נוסף, זה פה תאב, מטרידן ומחפש שלל נוסף // עו"ד יצחק שינפלד בטור דעה (חרדים)

יצחק שינפלד | כיכר השבת |
עו"ד יצחק שינפלד (צילום: ללא קרדיט)
קודחים חור באנייה עליה הם משייטים בחברותא, ואין מי שיצעק, הספינה טובעת ואנו בתוכה. בכל המפלגות הוקמו מטות ומתארגנים לבחירות, ב׳יהדות-התורה והשבת׳ עוסקים במלחמות. מתקוטטים מי ימוקם במקום השביעי, כשהסקרים מתייצבים על שישה מנדטים בלבד. כנראה בונים על החוק הנורווגי.
נדמה, שלראשי הסיעות ממש לא אכפת כמות המנדטים שעומדת מאחוריהם. התפקיד האישי שלהם בקואליציה העתידית, קבוע ומקובע מראש בכל מספר ח"כים למפלגה המשותפת, כל ח"כ נוסף, זה פה תאב, מטרידן ומחפש שלל נוסף, מיותר.
עשרות אלפי קולות נגרעו פיזית מיהדות התורה בבחירות האחרונות, בנוסף לגידול הטבעי שכלל לא בא לידי ביטוי, עשרות אלפים לא באו להצביע, ו-או הצביעו למפלגות אחרות, בקונפדרציית הסיעות המרכיבות את אגודת-ישראל, רק למי שנשאר בחוץ, אכפת. בדגל-התורה לא אכפת שנציג אגודאי פוטנציאלי חסר.
באם ילכו במאוחד, כתקוות כל איש שפוי וראוי, הסיסמא תהיה: ״כוחנו באחדותנו״. באם ח״ו יקרה הגרוע מכל וכן תהיה ריצה נפרדת, הסיסמה תהיה: ׳כבוד התורה׳ ולחילופין ׳כבוד החסידות׳. בבחירות כמו בבחירות מותר לשקר לכתחילה, ׳עוילם-גוילם׳. בנוסף, שני המחנות יצווחו ככרוכיה: ׳כבוד-רבותינו׳ ולחילופין, ׳רצון רבותינו׳. רצון הציבור לא מעניין, לא קובע ולא היה אף פעם רלבנטי.
העובדה שהילודה הטבעית גבוהה ומספר המנדטים קוטן, ולפחות קופא על שמריו, כלל לא מטרידה את שלוחי-דרחמנא המבוצרים במעמדם. לדידם, בפארפאזה על הימנון הלח״י: ׳מהכנסת (משורה) משחרר רק המוות׳. עדכון אקטואלי: או אישום פלילי. כשהינך ח״כ מובטח לעולמים, ללא תחרות או סכנת הדחה ואינך מודאג מעתידך הפוליטי, המספרים ממש לא משנים. לא יחפשו אשמים ובכלל אין מי שיחפש. שלוחי דרחמנא כבר אמרנו?
הציבור החרדי שילם מחיר גבוה וסבל קשות בקדנציה האחרונה. ממשלה לעומתית, שר אוצר שונא, שרים אנטי דת בעליל, כל מה שיקר וקדוש לנו, למשיסה ולחרפה, אצל מי שהיו שרי התקשורת והדתות בממשלת החרפה. והם עוד מטיפים על פלורליזם ושחרור ההמון משלטון המולות והחמולות, לא פחות, עפרא-לפומיה.
יהיה קשה לתקן את הנזקים שנגרמו ויקח זמן רב למקצה תיקונים אם בכלל. בג״ץ יתערב על כל צעד ושעל, בעת שיהיה נסיון לתיקון השינויים שבוצעו לרעה ורק לאחרונה. השמאל לעומת הימין יודע לשלוט ויש לו גיבוי אוטומטי מהמערכת המשפטית והשופטת. לימין הרבה יותר קשה גם כשהוא בשלטון.
רגע-חושבים!
מנדט נוסף ליהדות התורה שאיבדה בקדנציה האחרונה עשרות אלפי מצביעים שלא באו להצביע, לפי תוצאת אחוזי-ההצבעה הסופיים בריכוזים החרדים, יכלו לשנות את התמונה. לימין היה חסר מנדט ל- 61. נפתלי-בנט שהיה סגור עם לפיד עוד לפני הבחירות האחרונות, לא היה מהין ולא היה מעיז להקים ממשלה בתמיכת הערבים, לו היו 61 מנדטים לממשלה ימנית. בידינו היה הדבר, מי יחפש אצלנו את האשמים, האשמים? הציבור שילם, משלם, ועוד ישלם, את מחיר האדישות וההתעלמות הבוטה מרצון ההמון.
הציבור רוצה רשימה רעננה, רשימה צעירה מחודשת שמדברת בשפתו. רשימה שיש לו יד בבחירתה, מייצגת אותו ודואגת לו. שולים רחבים אינם, נטשו, כי רשימה המורכבת מנציגי החסידויות הגדולות בלבד לא מדברת אליהם. כי חוגים אחרים לא מיוצגים, כי ההתקבעות לדורות בתפקיד, ללא מתן אפשרות להצערה, חידוש, ריענון לא קיימת. כי אנשים סופר מוכשרים, ייצוגיים, יצירתיים, לא יכולים להתמודד, גם באם יקבלו הסכמה של גדולי תורה וחסידות, כי הם לא נולדו לחוג מאד מסויים. הגיע הזמן להתפכח ולהתפקח. בידינו הדבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר