"שנאת יהודים"

כתב אישום נגד המחבל שתקף את יצחק דהן בגבעת שמואל

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד המחבל אחמד אחמד רשדאן שתקף את האברך יצחק דהן בזמן שעשה את דרכו לתפילת שחרית בגשר גבעת שמואל • כל הפרטים (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מימין: זירת הפיגוע. משמאל: הנדקר משחזר (צילום: חדשות הערב, כאן 11 ודוברות איחוד הצלה)

פרקליטות מחוז ת"א הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד אחמד רשדאן, בן 33 תושב יהודה ושומרון, בגין מעשה טרור של ניסיון רצח ושל חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. זאת לאחר שניסה לרוצח את יצחק דהן בגבעת שמואל, באמצעות מרצפת בטון.

מכתב האישום עולה כי הנאשם החליט לרצוח אדם ממוצא יהודי, ממניע לאומני-אידאולוגי, ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. כיומיים לפני האירוע הגיע הנאשם בשעות בוקר מוקדמות לגשר המחבר בין גבעת שמואל לבני ברק, לבחון האם המקום מתאים למימוש תוכניתו.

יום למחרת חזר למקום אך החליט כי הזמן אינו מתאים לביצוע המעשה. ביום 5.7.22 הגיע הנאשם למקום, נטל מרצפת בטון והכניסה לשקית שהחזיק בידו, אז הבחין בדהן, שצעד במקום והסיק כי מדובר באדם ממוצא יהודי, שניות ספורות לאחר שחלף על פניו, הוציא הנאשם את מרצפת הבטון והכה באמצעותה בראשו של המתלונן. מעוצמת המכה, נפל המתלונן והחל לדמם מראשו. בשלב זה, השליך הנאשם את מרצפת הבטון מידיו והחל לברוח מהמקום. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן חבלות חמורות הכוללות שני שברים בגולגולת, דימום מוחי וירידה בשמיעה.

עוד עולה מכתב האישום כי טרם יצא הנאשם לבצע את תוכניתו השאיר בביתו מכתב לבני משפחתו, בו כתב, בין היתר, כי עליו לחיות או למות בשל שנאת יהודים, וכי נענה לקריאת הג'יהאד ומתפלל לאללה שיקבל אותו לגן עדן.

בבקשה להארכת מעצרו של הנאשם עד תום הליכים ציינה עו"ד בר כי: "המשיב נכנס לארץ במטרה לרצוח אדם ממוצא יהודי, על רקע לאומני-אידאולוגי, וכך תקף את המתלונן, אדם חף מפשע, שכל חטאו היה שהיה בדרכו לתפילה בבית הכנסת, במכה חזקה בראשו, תוך שימוש בנשק קר, ללא כל התגרות מצדו"

לנאשם יוחסו עבירות של מעשה טרור של ניסון לרצח, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר