התיעוד וההכחשה | צפו

מקומם: כך קצין בכיר 'תפר תיק' לצעיר חרדי

זה סיפור מקומם על ניסיון לתפירת תיק על ידי קצינים בכירים לצעיר חרדי, שאמר מילה שלא במקום. בבית המשפט נחשף תיעוד שגרם למשטרה לחזור בה מכתב האישום • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
העצור נלקח ברחובות מאה שערים (צילום: באדיבות המצלם)

סיפור מקומם מאין כמותו: קציני משטרה בכירים, נעלבו ממילה שזרק להם צעיר חרדי, והחליטו לתפור לו תיק, בבית המשפט נחשף קלונם, והמשטרה חזרה בה מכתב האישום שהגישה נגד אותו צעיר.

תחילת הסיפור היה בערב פסח לפני שנתיים - בשיא הסגר שהוטל על אזרחי ישראל בזזמן הקורונה, שכונת מאה שערים הייתה מוקד לאכיפה בררנית מצד המשטרה, כאשר כוחות משטרה היו נכנסים מדי יום לשכונה ובודקים שאף אחד לא מפר את הוראות הסגר.

כפי שדווח בזמנו בהרחבה ב'כיכר השבת', מדי בוקר, נכנסו כוחות המשטרה לשכונה כדי לאכוף את התקנות וכמובן מיד החלו עימותים בין המשטרה לתושבים.

השיא - היה כאשר קבוצת שוטרים הותקפה בשטיבלך מאה שערים והם הגיבו ברימוני הלם לתוך השטיבלך, בעקבות כך מפקד מחוז ירושלים דאז, דורון ידיד, הגיע לסיור בשוק מאה שערים יחד עם קצינים נוספים, אותו בוקר היה בוקר שקט.

בזמן שהממ"ז וקצינים נוספים צעדו ברחובות מאה שערים, נשוא הסיפור - אברהם יצחק, ישב על חלון ביתו, וכשהבחין בשוטרים, צעק להם מילה שככל הנראה פגעה בהם.

השוטרים הזועמים, החליטו לא לוותר לו על המילה שצעק, הממ"ז נעצר והקצינים האחרים שהיו במקום, ביניהם, מפקד מרחב ציון דאז עופר שומר, החליטו לשמור על כבודם "ולהראות" לאברהם יצחק מה זה לזלזל בשוטרים.

שומר וחבורת שוטרים עלו לבית ועצרו את אברהם יצחק, הוא נלקח לרחוב הנביאים, ולשם הגיעה ניידות ונרשם לו דו"ח בסך 5,000 שקלים, בדו"ח ציין השוטר, כי הוא ניתן, בגין סירוב להוראת התפזרות מהתקהלות בעקבות צו בריאות העם, דבר שלא היה נכון, מכיוון שכפי שתראו בתיעוד, אברהם נעצר בביתו.

מספר חודשים לאחר המקרה הזה, אברהם הגיש לבית משפט השלום בירושלים ערר על הדוח שקיבל וכתב אישום הוגש נגדו על עבירות שהוא לא ביצע, בכתב האישום נכתב שב-30.3.20 הוא השתתף בהתקהלות אסורה במאה שערים וסירב להתפזר. אך מה שכחו להוסיף בכתב האישום? את האירוע ששוטרים עלו לביתו - זה לא נכתב בדוחות הפעולה של השוטרים שהיו במקום, יצוין, כי כתב האישום בתיק הוגש על ידי יחידת התביעות של משטרת ירושלים.

התיעוד שגרם למשטרה לחזור בה

אברהם המבועת, פנה לוועד לאסירי ציון, והם הביאו לו את עורך הדין שמואל הורביץ ממשרדו של עורך הדין נדב גדליהו - כדי שייצג אותו, והוא החל לנהל הליך בבית משפט. לפני כחודש, התקיים דיון בבית המשפט, שם הציג לראשונה עורך הדין שמואל הורביץ, סרטון המתעד את כניסת השוטרים לבניין של אברהם ומעצרו ואמר "זה תיק שהתלבטתי כיצד לגשת עם הנאשם ואני רוצה להציג לבית המשפט".

עורך הדין הציג את התיעוד מביתו של אברהם יצחק ותמה איך לא הוזכר בתיק שהשוטרים עלו לביתו של אברהם, אלא כתוב בכתב האישום, שהם מצאו אותו מתקהל ברחוב, גם בדו"חות המשטרתיים מאותו יום זה לא מופיע; "יש לי סרטון שמראה שעולים אליו הביתה. רואים אותם נכנסים לבניין ויוצאים איתו מהבניין גוררים אותו. זה בדיוק המקרים שאני מרגיש כאזרח, שהתביעות ובית המשפט צריכים לפעול ביד נוקשה. זה לא כתוב באף דו"ח מה שמצולם בסרטון".

העורך דין הזועם מהתנהלות המחפירה של המשטרה אמר בבית המשפט: "רק היום, שנתיים אחרי ולאחר שהתברר ליחידת התביעות של משטרת ישראל שמדובר באזרח שלא עבר את העברה שמיוחסת לו, והשוטרים בדו ראיות ותפרו תיק לאזרח - החליטה המשטרה לחזור בה מכתב האישום", אמר עורך הדין.

ממשטרת ישראל נמסר: "לאחר הגשת כתב האישום כנגד הנאשם, העביר בא-כוחו לידי התביעה חומר ראיות נוסף שלא היה ברשותה קודם לכן. התביעה בחנה את התשתית הראייתית בשנית, והגיעה להחלטה שיש לחזור מכתב האישום כנגד הנאשם".

מעורך הדין שמואל הורביץ שמיצג את הצעיר החרדי נמסר: "המקרה הזה צריך לזעזע כל אזרח. מילא התביעה שלא הסתפקה בסרטון אחד שהפריך את חומר הראיות (עליו הצהיר מרשי עוד בבקשתו להישפט)ונאלצתי לחפור ולמצוא עוד סרטון. אבל השוטרים עצמם שניצלו את כוחם לרעה להעניש חרדי שלא בא להם בטוב בעין - צריכים להתפטר ולתת את הדין בבית משפט על תפירת תיק אם מח"ש יעשו את תפקידם. המקרה הזה מקומם ופשוט עצוב לי כאזרח לראות את זה מהצד"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר