המלחמה נמשכת

"חוליגניים וסחטניים": תביעות ענק נגד 17 מפגינים בבר אילן

5 מיליון שקלים תובעת עיריית ירושלים והחברה המבצעת את עבודות הרכבת ממפגינים שלטענתם התפרעו. "אין להבין את המניעים הזדוניים", נכתב בתביעה. בנוסף הוגש אישום (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מחאת הרכבת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כבר כמעט שנתיים שנערכות הפגנות על בסיס קבוע כנגד עבודות בניית הרכבת הקלה ברחוב בר-אילן בירושלים. אתמול הגישה עיריית ירושלים וחברת 'מוריה', האחראית על העבודות, תביעות ענק נגד 17 חרדים שלטענתם היוו מפגינים מרכזיים.

מכל מפגין דורשת העירייה וחברת העבודות 300 אלף ש״ח. בסך הכל דורשת התביעה חמישה מיליון שקלים מכל המפגינים שנגדם הוגשה תביעה יחד. עד היום הוגשו בסך הכל 23 תביעות. כלל הראיות בתביעות הם נגד מפגינים שחסמו כבישים וטרקטורים ולא גרמו נזקים. חברת מוריה מקווה שזה אולי יעצור את המפגינים.

"אין להבין את המניעים הזדוניים, המונחים ביסוד פעילותם של אותה 'קבוצת מתפרעים', למעט התובנה כי הנתבע וחבריו פועלים מתוך מניעים חוליגאניים וסחטניים שנועדו, מן הסתם, ליצור למובילי הקבוצה טובות הנאה אישיות ונסתרות, כאלה ואחרות", נכתב בין היתר בכתב התביעה.

"במסגרת זו נוקטים המתפרעים השיטה של גרימת פגיעה והרס מוחלט של גדרות, של ציוד בנייה, של כלי עבודה וכל כיוצא באלה. המתפרעים והנתבע, נאספים לאורך ציר העבודות במשך שעות אינספור, בצמוד לכלי העבודה ולרכבי העבודה המופעלים מטעם התובעת, ואף משתחלים מתחתם, והכל מתוך מטרה ברורה לפגוע בציוד, לעצור את ביצוען של העבודות ולעכבן ככל שניתן".

בנוסף הפרקליטות הגישה אתמול כתב אישום נגד מפגין נוסף, תושב אשדוד, בגיל 20, לאחר שהתפרץ לאתר העבודות לפיתוח קו הרכבת הקלה בירושלים לפני כשבוע.

המפגין שנגדו הוגש כתב אישום (צילום: חיים גולדברג)

על פי כתב האישום, בזמן שהתקיימו הפגנות המוניות בסמוך לאתר העבודות לפיתוח קו הרכבת הקלה, נכנס הנאשם יחד עם אחרים לאתר העבודות והתיישב בו וזאת כדי למנוע את המשך עבודות הפיתוח. הנאשם, אשר החזיק בידיו טלית ותפילין, סיגריות וספר קודש למקרה שייעצר, לא עזב את המקום למרות קריאות חוזרות של השוטרים כי יתפנה מהמקום. הנאשם אף עישן סיגריה ועיין בספר שהביא עמו, בעודו יושב בבוקר ומתעלם מקריאות השוטרים. לאחר זמן מה, משהפצרות השוטרים לא הועילו, פונה הנאשם בכוח מאתר העבודה על ידי שוטרים ונעצר.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של הסגת גבול כדי לעבור עבירה והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר