ישפיע על ר"ה?

רקטות נורו לכיוון קייב ועברו מעל אומן • צפו

בצל ההכנות להגעת אלפי אנשים לאומן בראש השנה הקרוב, היום, בוצע יירוט קרוב לאומן על ידי מערכות הגנה מתקדמות; "זה הירי הראשון ליד אומן מתחילת הלחימה", מסביר העסקן מברסלב (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרקטות לכיוון אומן (צילום: ואשה פטרוב)

לראשונה מתחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה, רקטות עברו היום (שני) בסמוך לעיר אומן שבאוקראינה, והן יורטו על ידי מערכות הגנה מתקדמות.

מדובר במספר רקטות ששוגרו לכיוון קייב, אך הן יורטו על ידי מערכות ההגנה המתקדמות הנמצאות באזור, בעיר אומן לא היו נפגעים ולא דווח על נזק.

העיר אומן, ידעה עד כה ימים של שקט, אך האם השקט הופר והפחד יחדור לעיר? העסקן הברסלבי ומזכירו של רבה של אומן הגר"י ג'אן, שלומי אלישע, טוען בשיחה עם 'כיכר השבת': "לא הייתה נפילה באומן. נפלו שרידים של אחד המיירטים באזור בשטח פתוח, ללא נפגעים".

אלישע מוסיף, כי "יש לצבא האוקראיני מערכת יירוט מתקדמת, בפרט באזור צ'רקס. זה הירי הראשון לאזור אומן מאז השבוע הראשון של המלחמה".

"אנחנו מקווים שזה לא ישליך על ההחלטה האם יוכלו חסידים להגיע לאומן בראש השנה, אבל בראש סדר העדיפות זה שלום הציבור. אם יש חשש חס וחלילה שמישהו ייפגע - לא צריך להגיע".

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק אמר כי "הבוקר נורה טיל רוסי כמה קילומטרים ליד אומן, וגרם נזק משמעותי לתשתיות אזרחיות. אנו חוזרים על דאגותינו העמוקות בנוגע לביטחון קהל העולים לרגל השנה. אנו חוששים שפיגועים כאלה מצד רוסיה יקרו בחודש תשרי, שיגרמו, חלילה, להרוגים רבים בתוך הקהילה היהודית המבקרת באומן מרחבי העולם".

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', לקראת חגי תשרי והחשש מישראלים שיבקשו להגיע בראש השנה לציון רבי נחמן בעירייה אומן שבאוקראינה, במשרד החוץ פרסמו אזהרת מסע מעודכנת והזהירו כי מדובר בסכנת חיים.

במשרד החוץ הדגישו כי העיירה אומן אינה בטוחה כבעבר וכי מי שבוחר להגיע למקום, עושה זאת באחריותו. במשרד קראו לישראלים הנמצאים באוקראינה לעזוב מיידית את המדינה.

באזהרת המסע המעודכנת נאמר: "אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לצאת באופן מיידי את גבולות המדינה. ‏המצב הביטחוני הנפיץ, כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, ומהווה סכנת חיים ממשית ומיידית".

עוד נאמר: "משלת אוקראינה הכריזה על מצב חרום החל מה-24/2/22, שמביא להגבלת חופש התנועה והטלת עוצר על אזורים שונים, וכן להכבדת אמצעי הביטחון והשיטור הננקטים באזורים השונים".

במשרד הדגישו: "לשגרירות ישראל אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן לספק שירות קונסולרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר