"הקברניט של הספרדים"

הגרב"צ מוצפי: "הגר"ש כהן מתייסר, לעשות חשבון נפש"

הגאון רבי בן ציון מוצפי, שיגר מכתב לתלמידיו וקרא להם להתפלל לרפואת נשיא המועצת הגר"ש כהן: "כל אחד ואחד מאיתנו צריך בשעות קשות אלה לעשות דין וחשבון עם עצמו על מעשיו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגרב"צ מוצפי במעונו של הגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

"עלינו לדעת כי בחליו זה כמה חודשים ושנים, הוא נושא את צרות הכלל ופרט, והוא בגדלותו בתורה כולה, ובחכמתו הרמה מכפר בעדינו ומיגן עלינו, ובעוונותינו הוא סובל, ובחטאינו הוא מתייסר", כך כתב הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדים, בהתייחסות למצבו הבריאותי של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

כזוכר, כפי שדווח הבוקר ב'כיכר השבת', במהלך הלילה החליטו הרופאים במחלקת 'טיפול נמרץ' ב'הדסה עין כרם' להרדים את הרב בניסיון לייצב את מצבו. הציבור נקרא להתפלל לרפואת חכם שלום בן טופחא מלכה.

הגרב"צ מוצפי התייחס למצבו הבריאותי של נשיא המועצת וכתב לתלמידיו: "צריכים להתפלל מקירות ליבנו לרפואתו, כי הוא הקברניט של היהדות הספרדית בעולם, והוא הנושא בעול הציבור כולו".

לדברי הפוסק: "עלינו לדעת כי בחליו זה כמה חודשים ושנים, הוא נושא את צרות הכלל ופרט, והוא בגדלותו בתורה כולה, ובחכמתו הרמה מכפר בעדינו ומיגן עלינו, ובעוונותינו הוא סובל, ובחטאינו הוא מתייסר.

"כל אחד ואחד מאיתנו צריך בשעות קשות אלה לעשות דין וחשבון עם עצמו על מעשיו, על מחשבותיו, שעשה ועושה בעבר ובהווה, ועל כל אחד לדעת כי אם היתה לנו זכות מספיקה הוא לא היה נופל למשכב, איש שכולו תורה, אדם שכולו יראת השם טהורה, מנהיד מורת מעם, הנושא בעול הציבור הכלל והפרט, העמיד ומעמים עשרות אלפי תלמידים בפועל, מוסר נפשו בשביל עם ישראל, כואב את כאבינו, מתעניין בכל לבו בשביל בניו של הקדוש ברוך הוא, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה.

"מבני בניו של אהרן הכהן עליו השלום, בנו של זקן המקובלים בירושלים הגאון המקובל החכם אפריים הכהן זצוק"ל, גם אמו שהכרתי אותה מקרוב, היתה צדקת וחסידה, מתענה רוב ימיה, לומדת תורה ומתפללת בעד עם ישראל".

"יהי רצון שזכותם תעמוד לו היום ויתרפא", סיים הפוסק את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר