בצל איומי השביתה

ח"כ אורי מקלב פתח את "זמן אלול" בפריפריה - ותקף את ליברמן

חבר הכנסת מקלב, פתח היום את שנת הלימודים החרדית, בתלמודי התורה של החינוך העצמאי בפריפריה, שם הוא בחר לתקוף את שר האוצר ליברמן, על רקע החשש משביתה במערכת החינוך (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הסיור של מקלב בבתי הספר (צילום: ללא קרדיט)

בצל איומי השביתה בחינוך הכללי, ח"כ אורי מקלב פתח היום (ראשון) את שנת הלימודים בתלמודי התורה של החינוך העצמאי באשקלון ובראשון לציון

מקלב יצא לתלמודי התורה ומוסדות החינוך של החינוך העצמאי בפריפריה, שם החלו הבוקר את שנת הלימודים כסדרה. מקלב פתח תחילה את שנת הלימודים בתלמוד תורה המתרחב 'פלא יועץ-אבן ישראל' של החינו"ע באשקלון יחד עם נציגי דגל התורה בעיר אבשלום יעקובי ואברהם גוטשטיין.

מקלב מלווה בצוות לשכתו המורחב סייר בין כיתות הלימוד, יחד עם הנהלת בית הספר והתרגש לשמוע על התרחבות מספר התלמידים בבית הספר, לצד השיפוץ הנרחב שביצע עיריית אשקלון במתחם בית הספר. מקלב שוחח עם התלמידים הנרגשים אשר החלו הבוקר את צעדיהם במוסדות הלימוד ואיחל להם את מירב ההצלחה בהמשך הדרך.

בישיבה יחד עם הנהלת בית הספר תקף מקלב בחריפות את שר האוצר אביגדור ליברמן, שלדבריו, הוא מבקש להוציא צווי מניעה להסתדרות המורים בכדי למנוע את השביתה, "אנחנו כאן בבית ספר שפותח את שעריו ביום זה ולא מוכן לשום שביתות, אך במקום ללמוד ממערכת החינוך החרדית שאינה שובתת הוא מתאכזר למורים במגזר הכללי המבקשים את שכרם. כאשר טוב לו ליליברמן הוא מביא את הציבור החרדי כמודל לדוגמא שלא שובת וכאשר לא הוא שולח אותם במריצות למזבלה, זו צביעות במיטבה", אמר מקלב בזעם.

"אותו ליברמן שרצה לזרוק אותנו במריצות והביא בתקציב הקרוב גזרות נוראיות על החינוך בהתנכלויות אכזריות, כעת מגיע ואומר כי כל החינוך צריך לנהוג כמו החינוך החרדי במסירות, ללא שביתות. אנחנו לא צריכים אותו בכדי לדעת כי העיקר זהו החינוך השורשי והערכי - כאשר לימוד הוא ערכי לא שובתים ולא מוחים" הוסיף מקלב.

לאחר מכן הגיע מקלב לבית הספר חפץ חיים המחודש בעיר ראשון לציון, שם מתקיימים בימים אלו ימי הערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים בהשתתפות חלק מתלימדי בית הספר. מקלב התרשם מהגעת התלמידים לימי הערכות יחד עם מורי ומחנכי התלמוד תורה למרות שימי החופשה טרם הסתיימו.

מקלב סייר יחד עם נציג דגל התורה בעיר שרגא אלפר, בין כיתות הלימוד ואמר: "אנחנו מגיעים מבחוץ, עולם של חולין ממש וכאן מדברים על שופר, על ימי אלול וראש השנה, זה מרגש" אמר מקלב והסביר כי "החינוך הטהור של שרה אמנו היה הבסיס שהביא לעקידת יצחק".

בתום הביקור בבית הספר המשיך מקלב וצוותו לסיור מקיף בעיר כשהוא מלווה בנציגי דגל התורה בעיר. מקלב נועד עם אנשי הקהילה החרדית בעיר ורבני העיר ושמע מהם את הצרכים הקיימים. ראשי הקהילה החרדית סקרו בפני חברי המשלחת הנכבדה את הנעשה בימי 'בין הזמנים' והיקפי הלימוד הגדלים בישיבות בין הזמנים בעיר עם התרחבות הקהילה החרדית בעיר וכן ביקר אצל רב העיר הגר"מ נחשוני ושמע ממנו על התפתחות הקהילה החרדית והתורנית במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר