פרסום ראשון

לפיד ובר לב החליטו: לא תצא השנה משלחת של משטרת ישראל לראש השנה באומן

המשלחת הקבועה של משטרת ישראל הנוסעת לאומן על מנת לאבטח את המתפללים, לא תצא השנה לדרך בעקבות המלחמה הקשה במדינה (חרדי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ראש השנה באומן. אילוסטרציה (צילום: Flash90)

מעט יותר משבוע ליום הדין: ראש הממשלה יאיר לפיד והשר לביטחון פנים עומר בר לב החליטו כי לא תצא השנה משלחת של משטרת ישראל לראש השנה באומן שבאוקראינה. כך אנו מפרסמים כעת לראשונה. ההחלטה התקבלה בצל המלחמה באוקראינה.

נוכחות המשטרה הישראלית באוקראינה בימי ראש השנה, שבהם אלפים רבים נמצאים סביב ציונו של רבי נחמן מברסלב הטמון בעיירה, הייתה מורגשת. בשנה שעברה אף פורסם כי המשטרה הישראלית העבירה לאוקראינה מידע על 'נערי גבעות' שונים הנמצאים בסביבת אומן.

יחד עם זאת, למרות האזהרות הרבות, הן מצד משרד החוץ ישראל, הן מאוקראינה שהזהירה כי רוסיה תעשה פרובוקציה ותירה במכוון לעבר אומן, והם מצד רוסיה שהאשימה מנגד את אוקראינה, חסידי ברסלב רבים כבר נמצאים באומן. במשטרה המקומית נערכים.

לפי ההערכות, למעלה מאלפיים חסידי ברסלב כבר נמצאים באומן, שם ישהו בקיבוץ הגדול של חסידי ברסלב על ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב בראש השנה. רבים נוספים נמצאים בדרכים, אך למרות הפרסומים הרבים נראה כי רבים מהם לא מודעים לכל ההנחיות הקפדניות השוררות באוקראינה, בעקבות המלחמה והמצב המתוח.

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "משרד החוץ פרסם אזהרת מסע חמורה בנוגע לנסיעה לאומן בעת הזו, זאת בהמשך לאזהרת המסע הקיימת לאוקראינה בחודשים האחרונים. "ישראלים נקראים שלא לבקר באומן בתקופה הקרובה, ולכן הוחלט כי לא תשלח משלחת מטעם משטרת ישראל ולא יינתן במקום סיוע קונסולרי".

כזכור, בשבוע שעבר הזהירו בגירי מערכת הביטחון מפני נסיעה לעיר האוקראינית בראש השנה. ראש האגף הקונסילרי במשרד החוץ אייל סיסו אמר: "חלילה אם יקרה אירועי אנחנו מאוד מוגבלים. בניגוד לשנים הקודמות אנחנו מבקשים לא לנסוע. וזאת בגלל שיורים טילים. יורים טילים בדרך".

ביום שישי האחרון נעצרה קבוצה של חסידי ברסלב בדרכם לאומן לאחר שאחד מהם הפר את ההנחיות וצילם עמדה צבאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר