אגף הלכה באיחוד הצלה

מיזם 'בעל תוקע לכל חולה': השנה לא משאירים אותם ללא שופר

באיחוד הצלה יוצאים לקראת ראש השנה ביוזמה מיוחדת, פרויקט 'תקע בשופר גדול לחרותנו', מטרת המיזם המיוחד היא שלא יישאר אף חולה בבית ללא שופר (חרדים)

בעלי התקיעה באים לביתו של החולה ומוציאים אותו ידי חובה (צילום: פלאש 90)

במסגרת היוזמה נפתח באגף הלכה של ארגון איחוד הצלה מוקד מיוחד הפועל 24 שעות המחבר בין חולים או קשישים המרותקים לביתם ואינם יכולים לצאת לבית הכנסת לבעלי תקיעה המתגוררים בקרבת מקום, כאשר בעלי התקיעה באים לביתו של החולה ומוציאים אותו ידי חובה במצווה הנשגבה של תקיעת שופר.

ניתן לפנות למוקד 24 שעות במספר 0775676242

במקביל, לקראת חגי תשרי הבעל"ט באגף הלכה של איחוד הצלה עמלים מזה מספר שבועות על ההכנות הרבות הכרוכות בהפעלת אלפי מתנדבי איחוד הצלה הפועלים להציל חיים סביב השעון גם בשבתות וחגים.

חודש תשרי מהווה את האתגר הגדול ביותר עבור אגף הלכה של ארגון איחוד הצלה. בחודש זה מידי שבוע יש לפחות יום חג אחד מלבד שבת קודש מה שמצריך הערכות מיוחדת כשאנו עוסקים בפעילות להצלת חיים.

הדרכה מיוחדת עבור המוקדנים במוקד הארצי על ידי רכז הלכה ארצי בארגון הרב נפתלי הלפרין (יח"צ)

ראשית נערכה הדרכה מיוחדת עבור המוקדנים במוקד הארצי על ידי רכז הלכה ארצי בארגון הרב נפתלי הלפרין יחד עם הנהלת המוקד בניהולו של מר זהר אלי מנהל אגף מוקדים וטכנולוגיות בארגון, תוך חידוד נהלי השבת והחג כשבמהלכה ענה הרב הלפרין לשאלות הלכתיות שהועלו על ידי המוקדנים. בנוסף הופצו חוברות ודפי מידע לכונני איחוד הצלה הכוללים הלכות סליחות, הלכות תקיעת שופר, דיני חולה ביו"כ והלכות לחג הסוכות.

הרב הלפרין מציין כי הדילמות ההלכתיות העומדות בפני כונן איחוד הצלה בימי החגים הן רבות מאד, שאלות שאדם מן השורה כמעט ולא נתקל בהן. כגון, כונן היוצא להציל חיים באמצע אמירת הסליחות או במהלך תפילות ראש השנה, היאך עליו לנהוג בחזרתו מהאירוע, מה הדין של כונן שנאלץ לצאת מהסוכה באמצע הסעודה לצורך הצלת חיים לגבי ברכת ליישב בסוכה ועוד.

מנהל אגף הלכה רבי יעקב רוזנברג אומר כי כאגף האמון על הנושאים ההלכתיים בארגון באחריותינו לדאוג שכל עובד ומתנדב באיחוד הצלה ידע את ההלכות הנחוצות להצלת חיים ע"פ ההלכה, הן ע"י השתתפות בשיעורים הנמסרים מפי רבני הארגון שבכל סניף וסניף והן ע"י הדפסת קונטרסי הלכות שיהיו זמינים לכל אחד לשינון ולשימוש בעת הצורך.

בנוסף, אנחנו דואגים לעובדי המוקד, הנדרשים לתת מענה מציל חיים ולאייש את המוקד המבצעי מסביב לשעון שבעה ימים בשבוע, לכל צרכיהם הרוחניים, כך שלצד הפעלת המוקד המבצעי ע"פ ההלכה יזכו לקיים את כל מצוות השבת והחג כראוי ובהידור, כשמיעת שופר, ישיבה בסוכה וכד'.

לייזר היימן סמנכ"ל מתנדבים ותפעול בארגון מציין שכמי שעומד בקשר עם ראשי הסניפים ומתנדבי איחוד הצלה בכל רחבי הארץ אני רואה את הדרישה האדירה בקרב המתנדבים למידע ההלכתי שניתן על ידי אגף הלכה אשר מסייע לכל מתנדב להציל חיים ויחד עם זאת לשמור על קלה כבחמורה ביום חול ועל אחת כמה וכמה בשבתות וחגים.

ניתן לפנות למוקד 24 שעות במספר 0775676242

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר