אולפן הבחירות | צפו

השר טרופר בריאיון: החרדים אמרו לנו שאם אין לנתניהו 61, יש על מה לדבר עם גנץ

הסיכוי של בני גנץ להקים ממשלה; התחזקות הימין בסקרים; הרצון לשתף פעולה עם הסיעות החרדיות; הסירוב לממשלת אחדות עם נתניהו והעמדה המפתיעה בסוגיית דרישת החרדים לתקצוב החינוך החרדי • השר חילי טרופר בריאיון לישי כהן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

41 ימים לבחירות 2022, השר חילי טרופר, בכיר 'המחנה הממלכתי', התארח לריאיון מיוחד באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' והתייחס לסיכוי של בני גנץ להקים ממשלה בראשותו, החשש שלו ממשלת ימין צרה, הסירוב לאחדות עם נתניהו, הסיכוי לשיתוף פעולה עם הסיעות החרדיות וסערת לימודי הליבה במוסודת החרדים. צפו בריאיון המלא.

טרופר התייחס לתרחישים ביום שאחרי הבחירות ואמר: "בגדול בעיני יש שתי אפשרויות, או שנתניהו מביא 61 ומקים קואליציה צרה המדאיגה אותי - כל קואליציה צרה היא לא טובה, בטח קואליציה הנשענת על קצה".

לדבריו: "האופציה השניה, שלנתניהו אין 61, גנץ היחיד שמקובל על כולם ויכול לשבור את הבלוק הזה. אתה שומע מהחרדים דברים שונים תלוי בתקופות. הם דיברו אחרת בחוץ. אין ספק שהחרדים מעדיפים את נתניהו, כל השאלה מה קורה אם אין לו 61, אני חושב שהם יעשו חשבון אחר. שמעתי מהם שאם אין 61 נדבר, אני מבין מהם שזה לא פסול על הסף".

טרופר התייחס לסוגיית דרישת החרדים לתקציב החינוך החרדי ואומר: "זה דיון רחב ואני מתבייש שמבזים את הדיון הזה רק לצורך הבטחות בחירות שספק אם נתניהו יכול לעמוד בהן. העמדה הערכית שלנו שזה נכון ללמוד מתמטיקה ואנגלית למי שרוצה, לא משתמשים בשיטות של כפייה. גם לימודי יהדות הן ערך גדול מאוד בעיני".

השר חילי טרופר בריאיון לישי כהן

אני חוזר לשאלה, אם נתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה, ואומרים לך החרדים מוכנים לשבת עם גנץ אבל בתנאי

"את הדיון הזה אני מקיים אחרי הבחירות בצורה אחראית. אם הסיפור הוא שהם מקבלים שמי שלא מלמד ליבה מקבל 55% אז אוקי, זה דיון ענייני. אגיד להם שאני רוצה לתמרץ אבל מי שלא ילמד את כל הליבה אז לא יקבל את כל התקציב".

לדבריו: "אם הסיכומים 55% הפטור ו-75% למוכש"ר אז אנחנו נעמוד בזה. זה ההסכמים, תמיד הם היו. היו כללים, אם מדובר לעמוד בכללים האלה, אנחנו אנשים שעומדים בכללים".

השר טרופר מדגיש: "אנחנו אמרנו שלא נשב עם נתניהו, הוא יריב עמוק שלי אבל הוא לא אויב שלי. אנחנו אלה שהושטנו יד ושילמנו על זה מחיר פוליטי אדיר. רצינו אבל פגשנו מישהו שלא מוכן לשותפות".

בכיר 'המחנה הממלכתי' מצהיר כי מפלגתו לא תשב בממשלה הנשענת על הרשימה הערבית: "לא על הפרק, לא נעשה את זה. שותפות אזרחית למען אזרחים? אני מאמין בזה. שותפות להקמת ממשלה מבפנים או מבחוץ? זה לא על הפרק".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר