הריאיון המלא, מחר

בני גנץ יסכים לדרישת החרדים בתקציב החינוך? השר טרופר מפתיע

השר חילי טרופר, מקורבו של יו"ר 'המחנה הממלכתי' בני גנץ, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לדרישת החרדים לתיקון תקציבי החינוך החרדי • צפו בתשובה המפתיעה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

השר חילי טרופר, מקורבו של יו"ר 'המחנה הממלכתי' בני גנץ, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לדרישת החרדים לתיקון תקציבי החינוך החרדי ולא שלל. הריאיון המלא ישודר מחר ב'כיכר השבת'.

יש את סוגיית לימודי הליבה, אומרים החרדים לא נכנס לאף לממשלה בלי התאמת התקציב לאחוז לימודי הליבה

"זה דיון רחב ואני מתבייש שמבזים את הדיון הזה רק לצורך הבטחות בחירות שספק אם נתניהו יכול לעמוד בהן. העמדה הערכית שלנו שזה נכון ללמוד מתמטיקה ואנגלית למי שרוצה, לא משתמשים בשיטות של כפייה. גם לימודי יהדות הן ערך גדול מאוד בעיני.

אני חוזר לשאלה, אם נתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה, ואומרים לך החרדים מוכנים לשבת עם גנץ אבל בתנאי

"את הדיון הזה אני מקיים אחרי הבחירות בצורה אחראית. אם הסיפור הוא שהם מקבלים שמי שלא מלמד ליבה מקבל 55% אז אוקי, זה דיון ענייני. אגיד להם שאני רוצה לתמרץ אבל מי שלא ילמד את כל הליבה אז לא יקבל את כל התקציב".

לדבריו: "אם הסיכומים 55% הפטור ו-75% למוכש"ר אז אנחנו נעמוד בזה. זה ההסכמים, תמיד הם היו. היו כללים, אם מדובר לעמוד בכללים האלה, אנחנו אנשים שעומדים בכללים".

יצוין כי ראשי הסיעות החרדיות דרשו בימים האחרונים לאמץ את דו"ח ועדת שושני שקבע בשנת 2001 כי מוסדות החינוך יזכו לתקציב לפי אחוז לימודי הליבה הנלמדים במוסדות.

כאמור, הריאיון המלא ישודר מחר ב'כיכר השבת'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר