הפשיטה הדרמטית במקסיקו

ניסיון בריחה של אנשי כת 'לב טהור', טבעת האבטחה סביב הכלא תוגברה: "הם מתפרעים"

דיווחים במקסיקו: אסירים מ'לב טהור' מתפרעים ומשליכים חפצים בבית הכלא • האבטחה תוגברה בעקבות ניסיונות בריחה • חבר בכת הקיצונית ל'כיכר השבת': "הבלגן כי סגרו אותנו בלי אוכל" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
עצור מלב טהור במקסיקו (צילום: לפי סעיף 27א)

הדרמה ב'לב טהור': ימים אחרי הפשיטה המשטרתית על מתחם הכת הקיצונית במקסיקו, המעוכבים שנכלאו בבית הכלא מפרים את הסדר ומתפרעים ומשליכים חפצים. כך לפי דיווח של עיתונאים מקומיים.

ב'לב טהור' אומרים ל'כיכר השבת' כי בכל עת נמשכים המאמצים מצד הרשויות לשכנע את הנשים ואת הילדים שיסכימו לחזור מרצון לישראל, אולם הם מסרבים וצועקים ללא הרף. חבר נוסף בכת אומר: "סגרו אותם בלי אוכל שם, הם כלואים שם - אז יש באלגן".

בתוך כך, תוגברו הכוחות במתקן המעצר שבו מוחזקים חברי הכת. לדברי עיתונאי מקסיקני מקומי, חלק מהעצורים ניסו להימלט והכוחות שאינם רגילים להפרות סדר שכאלו החליטו להגביר את הכוחות סביב מתקן הכליאה.

אסירי 'לב טהור' בכלא (צילום: לפי סעיף 27א)
אסירי 'לב טהור' בכלא (צילום: לפי סעיף 27א)
אסירי 'לב טהור' בכלא (צילום: לפי סעיף 27א)

יואל רוזנר, אחד מחברי הכת שנכח במקום בשעת הפשיטה ולא נעצר גולל אתמול בשיחה עם 'כיכר השבת' את הרגעים הדרמטיים של הפשיטה. "לא חוויתי פריצה כזו בחיים שלי, לא יכולתי לעשות כלום", הוא אמר. "הרמתי את מבטי וקיבלתי צרחות ומכות, אפילו לא יכול היה לראות מה קורה עם אחרים".

הוא תיאר: "בזמן שישבתי, אנשים חמושים נכנסו לחדר שלי וזרקו אותי לרצפה כמו פושע. חיפשו אותי מכל עבר ואז הרימו אותי באוויר ואמרו לי לצאת מהחדר. גררו אותי מהחדר ולקחו אותי לבית הכנסת, שם הבנתי שבוצע אותו נוהל עם אנשים אחרים.

"ישבנו על הרצפה על ברכינו עם הפנים לקיר, עם הידיים מעל הראש, מסביב לבית הכנסת. עלו במוחי באותה שעה תמונות של איך החיילים הנאצים נהגו בסבא וסבתא שלי במלחמת העולם השנייה. כך השוטרים שמרו עלינו במשך זמן רב, ואז הם נתנו לנו "הזדמנות" להיות מסוגלים לשבת על כיסאות".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר