הָיִינוּ כְּחֹלְמִים | צפו

דמעות: הקשישה שראתה את יוסל'ה - שחזרה את הניגון; "אורגינל"

יוספה ברק כבר חצתה את גיל התשעים, כשהייתה בת 4, היא ראתה ושמעה את גדול החזנים - יוסל'ה רוזנבלט, שהגיע לפתח תקווה | השנה, היא תגיע להתפלל ביוה"כ בבית הכנסת, קודם לכן, היא ניגנה במרץ את 'שיר המעלות' של יוסלה | צפו (חדשות מוזיקה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
יוספה פיש מנגנת שיר המעלות (צילום: משפחת פיש)

הִגְדִּיל ה' לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה: המילים הללו נלקחו מ'שיר המעלות', אותו כמובן חיבר דוד המלך, אך אחד הלחנים המוכרים והידועים ביותר לשיר, הוא של החזן הבלתי נשכח יוסלה רוזנבלט.

יוספה פיש, תושבת פתח תקווה מאז לידתה, חצתה כבר את גיל התשעים, אך כישרונות הנגינה שלה - נשארו כפי שהיו מימים ימימה.

השנה, יוספה, תחזור שוב לראשונה לבית הכנסת - לתפילות יום הכיפורים, לאחר שנתיים של קורונה ושכמעט לא יצאה מביתה.

לאור ההתרגשות הגדולה של יוספה, היא סיפרה לחזן בית הכנסת הגדול בפתח תקווה, דוד וינבך, כי סבא שלה, היה זה שבנה את בית הכנסת הגדול בפ"ת, יחד עם הברון רוטשילד לפני כ130 שנים.

יוספה סיפרה, כי היא זוכרת את ההופעה של החזן האגדי "יוסלה רוזנבלט" בפתח תקוה וכאן בסרטון היא מנגנת בשיא המרץ את היצירה המיתולוגית שלו שיר המעלות.

וינבך מספר ל'כיכר השבת': "יוספה סיפרה לי שהיא שמעה את יוסלה לא רק כאשר הוא הגיע לבית הכנסת הגדול, אלא היא שמעה אותו קודם לכן כאשר הוא הגיע להכנות להופעה בבית ההורים שלה בפתח תקווה".

"אמא שלה הייתה מנהלת הקונסרבטוריון של תל אביב, יוספה הייתה אז בגיל 4 והיא התעקשה שהיא רוצה לשמוע את יוסלה, ראש העיר של פתח תקווה שהיה אז בבית, ראה שהיא כל כך רוצה לבוא, והוא שכנע את אבא שלו שיסכים לה ואף נתן לה מקום ראשון בהופעה בפתח תקווה".

עוד מספר וינבך: "השנה יוספה ביקשה ממני שאבצע יחד עם המקהלה כמה יצירות שהיו שרים בביהכ"נ לפני 80 שנים, וכמובן שנעניתי לבקשתה. האמת אני ממש מתרגש ומתכונן לכך בחרדת קודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר