בשטח ובבית

לוחמי האש מציגים: אלו כללי הזהירות הקריטיים לחג סוכות

מפקדי כבאות והצלה במחוז יהודה ושומרון, נותנים מספר כללי ביטחון וזהירות קריטיים, כדי שנעבור בס"ד את חג הסוכות בשלום ובלי נפגעים, ברוח ובנפש (חדשות, בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
בניית סוכות בירושלים, אמש | אילוסטרציה (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

"ושמחת בחגך והיית אך שמח": לוחמי האש מציגים לקראת חג הסוכות הקרב ובא את כללי הזהירות הנדרשים, כדי שנעבור בעזרת השם בשלום את חג הסוכות.

טפסר שיקו בר דב מפקד מחוז יו"ש מסביר: "מדי שנה עם צאת יום הכיפורים אנו "הולכים מחיל אל חיל" ומתחילים בבניית הסוכה. החומרים מהם עשויה הסוכה יהיו מחומרים תקניים ובטיחותיים. הקמת הסוכה תעשה על קרקע יציבה, לא על "דרדרת אבנים" ולא על פיגומים. ולבסוף בקשה אישית, תהנו בחג, טיילו ותהינו וכל זאת בזהירות ובבטיחות. אני מאחל לכל בית ישראל חג סוכות שמח!".

סגן טפסר מומי לובינר ראש ענף החקירות במחוז יו"ש: "יש כאלה הנוהגים בחג להדליק נרות בתוך הסוכה, המלצתנו היא להימנע מכיוון שהחומרים מהם בנויה הסוכה הנם דליקים מאוד ויכולים לגרום לבעירה תוך שניות. אם בכל זאת בחרתם להדליק נרות בתוך הסוכה, הדליקו על משטח יציב שאינו דליק. הישארו בסוכה כל זמן שהנרות דולקים, והציבו מטף בתוך הסוכה. כך שאם ח"ו תיווצר בעירה, תוכלו לכבותה תוך כמה רגעים."

סגן טפסר תמיר ארז מפקד תחנה אזורית יהודה: "אחד ממאפייני החג הוא "המנגל" בין אם במרפסת הבית, ובין אם בשטח פתוח. ניסיון העבר מלמד אותנו כי יש להיזהר הן בהדלקת המנגל והן בפינוי הגחלים. הדלקת מנגל במרפסת הבית תיעשה תחת כיפת השמיים, ויש להשתדל להדליקו ללא חומר מאיץ בעירה. עם סיום השימוש יש לכבות את הגחלים ולחכות עד שיתקררו לחלוטין. אז ניתן לפנותן לאשפה. כך גם בשטח פתוח, ההדלקה תהיה במקום המותר להדלקת מנגלים בלבד! רחוקה מכל עשבייה וחומרים דליקים, ובסיום השימוש יש לכבות את הגחלים, ולפנות למקום ייעודי לפינוי הגחלים. לצערי בשנים האחרונות לא אחת אירועו שריפות כתוצאה מרשלנות מטיילים."

סגן טפסר מתי שטרית ראש ענף הגנה מאש במחוז יו"ש: "הסוכה היא דירת "עראי", אולם גם בבנייתה ובשימוש בה עלינו לשמור על כללי הבטיחות עלייהם אני שומרים גם בבית. בעת בניית הסוכה יש להקפיד על מרווח בין התאורה בסוכה לבין הסכך, כמו כן יש להרחיק את קישוטי הסוכה מהתאורה. אנו ממליצים שלא להשאיר תאורה דולקת בסוכה ללא השגחה. חל איסור בתכלית האיסור לבצע "אלתורי חשמל" דברים אלה מסוכנים, הן מצד התחשמלות והן מצד קצרים היכולים להביא לשריפה. כמו כן יש להמנע עד כמה שניתן משימוש במפצלים חשמליים, שכן שימוש של מספר צרכני חשמל על שקע אחד יכול להוביל לכשל ולשריפה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר