"זו ישראל היפה"

חרדית, אם ל-11 עושה היסטוריה: תעלה לדרגת טפסר

נבחרה פה אחד ועשתה היסטוריה: בפעם הראשונה בכבאות והצלה, אישה קיבלה דרגת טפסר. מדובר בגב' רחל פיסם, שקיבלה את תפקיד ראש אגף משאבי אנוש (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
פיסם לצד משפחתה (צילום: כבאות והצלה)

גב' רחל פיסם, אישה חרדית ואם ל-11 ילדים בלע"ה מבני ברק, נבחרה פה אחד לתפקיד ראש אגף משאבי אנוש, על ידי וועדת הבוחנים של אגף סגל בכיר בנציבות שירות המדינה. בכך תהפוך פיסם לאישה הראשונה שתועלה לדרגת טפסר בכבאות והצלה לישראל.

במסגרת תפקידה המצוי בלב העשיה הפיקודית, תידרש פיסם לבניין הכח המבצעי והתאמתו לאיומים ולתרחישי הייחוס השונים בעידן של שינוי ומשבר אקלים עולמי כמו גם הפיכתו של מערך כבאות והצלה לגוף חירום מוביל המהווה נדבך מרכזי בתפיסת החוסן הלאומי .

טפסר רחל פיסם (55) אם ל-11 ילדים, מתגוררת בבני ברק, השתחררה משירות קבע בחיל האוויר בדרגת סרן, בעלת תואר ראשון מדעי החברה והרוח ותואר שני במדיניות ציבורית, בוגרת האוניברסיטה העברית.

פיסם לצד משפחתה

בתפקידה האחרון שימשה כסמנכ"לית בכירה הון אנושי ומינהל במשרד לביטחון הפנים.

נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר אייל כספי בירך על המינוי החשוב ואמר: "זו פריצת דרך בשילובן ובתרומתן של נשים בשדירת הפיקוד הבכירה בכבאות".

הנציב איחל לה הצלחה בתפקידה וציין כי הוא משוכנע כי תשכיל להוביל תנופת התפתחות והשקעה בתחום רווחת הפרט וקידום ההון האנושי במערך כבאות והצלה.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר על המינוי: "סיפור על ישראל היפה. אין בחירה ראויה וחשובה מזו: רחל היא לא רק אשת מקצוע מהמעלה הראשונה שכל ארגון היה מתברך בכישוריה וביכולותיה הגבוהות; רחל היא פורצת דרך של ממש, ותהיה האישה הראשונה שתזכה לדרגת טפסר במערך הכבאות וההצלה. ומעבר לזה - רחל היא אישה חרדית מבני ברק, אם ל-11 ילדים וסבתא ל-18 נכדים. היא פילסה את דרכה מתפקידים זוטרים בשירות הציבורי אל עבר הפסגה, סיימה שני תארים במדיניות ציבורית ובתפקידה האחרון כיהנה כסמנכ"לית בכירה להון אנושי ומינהל במשרד לביטחון הפנים".

רחל פיסם

"רחל ביצעה את התפקיד הזה לעילא ולעילא. בתקופה בה עבדה במשרד, זכיתי להכיר את היכולת המרשימה שלה, האיכות יוצאת הדופן והמסירות הגדולה. הצטערתי כאשר ביקשה לעזוב את המשרד ולהתמודד על התפקיד במערך הכבאות וההצלה, אך אני גאה ושמח שנמשיך ליהנות מכישוריה. רחל מסמלת בעיניי את כל מה שנפלא במדינה שלנו, את הרווח בשילוב כל המגזרים בשירות הציבורי ואת החשיבות שהמשרד לביטחון הפנים מייחס לכך".

"אין לי ספק שרחל תהווה דוגמא ומופת לא רק לנשים באופן כללי, אלא גם לכל בני ובנות החברה החרדית שמבקשים להשתלב בעולם התעסוקה. יש לא מעט כישרון ויכולות בקרב בני ובנות החברה החרדית, ואני אשמח שנמשיך ליהנות מהם גם בעתיד, בכל מקום בו יבחרו להיות. זה רווח נקי למדינת ישראל, לכלכלה שלה, למרקם חברתי ולקירוב הלבבות בין כלל חלקי החברה הישראלית, ולחברה החרדית בפרט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר