ריאיון סוער | צפו

איתמר בן גביר באולפן: "מגיע לילד חרדי לקבל תקציב כמו ילד חילוני, בלי קשר ללימודי ליבה"

העימות עם הליכוד | ההורדה מהבמה בכפר חב"ד | הנתק עם נתניהו | החשש שפוליטיקאים חרדים יילכו עם השמאל | שינוי הוראות פתיחה באש | המטה שהקים במגזר והביוקרת מהנציגים החרדים • ח"כ איתמר בן גביר בריאיון לישי כהן באולפן הבחירות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

שישה ימים לבחירות 2022, יו"ר 'עוצמה יהודית', ח"כ איתמר בן גביר, שמזנק בסקרים לשלושה עשר וארבעה עשר מנדטים, מתארח לריאיון באולפן 'כיכר השבת' ומדבר על הנתק מבנימין נתניהו, החשש שיילך עם בני גנץ, העימות עם 'יהדות התורה', המטה החרדי שהקים והרצון לשנות את הוראות הפתיחה באש. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאון

ח"כ בן גביר פותח עם האכזבה שלו מהתנהלות 'הליכוד': "אני לא מבין, אני שואל, דופק על השולחן, אני רוצה הסברים. זה לא עניין אישי, שכבנו על הרצפה כדי שנתניהו יהיה ראש ממשלה, מה לא עשיתי, פתאום התפיסה הזאת של גורמים שמאוד מטרידה אותי התפיסה שלהם לנסות להוריד אותנו. יותר מתסכל שייתכן והאנשים האלו רוצים ממשלה עם גנץ. נתניהו התחיל ללכת לכיוונים שנהיה יותר קטנים, זה לא נכון, זה לא ראוי, זה לא טוב. ציפיתי להתנהלות אחרת".

לדבריו: "כפר חב"ד היה, זה לא היה בסדר, זה היה מעליב, להוריד אותי מהבמה, אבל התקדמנו. היו צריכות להיות פגישות והן לא התקיימו".

בן גביר מסביר את הקמפיין שלו: "כשאני אומר הגיע זמן בן גביר אני מתכוון שהגיע הזמן להעביר שינוי נהלים של פתיחה באש, לשלוט במדינת ישראל, גם בשכונות בירושלים. אני רוצה חוק עונש מוות למחבלים, מחבל שרצח תינוקת. ההצעה הזו מדברת על מחבל שפועל בצורה לאומנית נגד מדינת ישראל נגד תקומת העם היהודי. אותם מחבלים ארורים שעשו את הטבח באלעד, איזו מדינה נותנת להם סיגירה? אחד כזה צריך עונש מוות".

ח"כ איתמר בן גביר בריאיון לישי כהן

יו"ר 'עוצמה יהודית' מותח ביקורת על שר הביטחון בני גנץ: "אני שומע את קציני צה"ל שבאים אליי, גם בדרגות הכי גבוהות, אומרים לי שכובלים להם את הידיים. אני שומע דברים נוראיים".

בן גביר זועם על הפוליטיקאים החרדים הטוענים שהוא לא התעסק נושאי דת: "כל הירי בנגמ"ש בתוך הגוש, הן לא טובות. אני אומר את זה גם לאחיי החרדים. שנה וחצי, הרבה יותר, אני אתכם. כל סוגיה שקשורה לתורת ישראל, אני הרבה פעמים הראשון ואם לא ישר קוראים לי ואני מגיע מיד. אני תמיד שם, מתייצב. פתאום לשמוע כל מיני פוליטיקיאם שאומרים 'זה לא זה', שלא דואג לדת ומדינה. יש לי מאה הצעות שקשורות לעולם התורה, הגיורים, הכשרות".

הוא מדגיש שהוא לא פונה לחרדים המצביעים למפלגות החרדיות: "אני פונה לאלו שהתאכזבו, לא רוצים להצביע כשהם רואים את גפני וגולדקנופף, אני אומר להם בואו להצביע. הם צריכים לברך אותי על זה".

ח"כ איתמר בן גביר באולפן 'כיכר השבת'

על המטה החרדי שהקים, אומר בן גביר: "יש ייאוש, יש אכזבה, ברגע שהבנתי שהגוש בסכנה. אז כן, אני מודה, פתחתי קמפיין וקורא להם להצביע לנו. המטה הזה יפעל רק לחרדים שלא יצביעו ליהדות התורה וש"ס".

יו"ר 'עוצמה יהודית' מתייחס לסוגיית החינוך החרדי והתקציב: "אני בעניין של לימודי הליבה, צריך להזרים כסף לציבור החרדי כדי שלימודי אחר הצהריים.. ילד חרדי מגיע לו לקבל בדיוק כמו ילד חילוני בלי שום קשר לליבה, כך גם למורה החרדית".

בן גביר מפתיע: "אם יש מישהו בפוליטיקיאם החרדים ללכת עם מיכאלי, או גנץ, או גלאון - זה נורא ואיום. אני חושש מזה. אני חושש שיש כאלה בפוליטיקיאם של הציבור החרדי וחושבים על היום שאחרי".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר