19 הח"כים החרדים, זה בשבילכם

חששתם בתקופת הבחירות, וניצחתם? אל תשכחו למה הצביעו עבורכם

יום חג היום ברחובות הערים החרדיות, הממשלה הרעה שרדפה את ציבור שומרי התורה - בדרך הביתה, וליהודים היתה אורה ושמחה | אך רגע לפני החזרה לשגרה, חיים אילוז וחנני ברייטקופף משרטטים ארבע עצות זהב לפוליטיקאים החרדים, שאמנם ניצחו את הבחירות בענק - אך שלא יעזו לשכוח מה הציבור החרדי שהצביע להם - מצפה מהם (חרדים, בארץ)

חגיגות הניצחון בש"ס וביהדות התורה, אמש (צילום: יוסי זמיר ואריה לייב אברמס, פלאש 90)

יום חג היום ברחובות הערים החרדיות, כמה כיף היה לצאת לרחובות החרדיים, השמחה ניכרת בכל קרן זווית, אנשים מאושרים ושמחים. אחרי שנה וחצי קשות מאוד של פגיעה ישירה במגזר החרדי, הגיע העונש הכבד לכל מי שנתן יד ורגל לדריסת החרדים. חלקם, הוגלו החוצה מהכנסת ואחרים איבדו את עמדו הכוח וההשפעה.

אביגדור ליברמן, שהיה שר האוצר, יש שיאמרו כושל ולא אפקטיבי, התנדנד במהלך הלילה על גבול אחוז החסימה; מרצ, שביזתה בריש גלי את התפילין הקדושות, ככל הנראה כבר לא תראה את הכנסת הבאה, וכך גם איילת שקד, אביר קארה ועוד רשימת ח"כים שנתנו יד לממשלה הרעה.

אך מכיוון שאנו באתר החרדי הגדול בעולם, שאף הפציר בקוראיו הרבים לצאת ולהצביע למפלגות החרדיות, באנו לדבר תכלס, לשים את הדברים נכוחה על השולחן.

במהלך מערכת הבחירות, המפלגות החרדיות, פרטו בעוצמה על הרגשות שלנו, על הגזירות הכלכליות, יוקר המחייה, דיור, השפלת חרדים, הקומה הכשרה, רפורמת כשרות, ערעור מעמדה של הרבנות, ביזוי רבנים ועוד. הפריטה הזו, בשורה התחתונה, הזרימה עוד אלפי חרדים לקלפי וגרמה להם לשלשל פתק של מפלגה חרדית.

אבל, וכאן זו קריאת השכמה לחברי הכנסת החרדיים, אין זה הזמן לנוח על זרי הדפנה, ליהנות ממנעמי השלטון ולעשות את מה שעשיתם עד היום – שבואו נודה על האמת זה כנראה לא יותר מדי.

משבר הדיור החרדי מלווה אותנו שנים רבות, למשל. גם בשנים בהן הייתם בקואליציה, איפה הפתרונות? אין, אבל תירוצים היו והרבה. כך גם עם תקציב הישיבות או שכר הלימוד של המורים והגננות, ורבים הם כי אי אפשר לפורטם.

זה הזמן ללמוד מטעויות העבר ולהתחיל לעבוד בנאמנות עבור הציבור ששלח אתכם, כן, גם אם הוא בסוף החליט להקשיב לגדולי הדור או להאמין לסיסמאות הקמפיין.

הנה כמה עצות זהב:

1.

הכי חשוב, תפסיקו לפחד. ראינו בשנה האחרונה איך ממשלת השינוי עבדה ביעילות. הם הגיעו מוכנים עם רפורמות יזומות, שחלקן הוכנו על ידי כל מיני גורמים אינטרסנטיים. הם באו לעשות שינוי בכל הכוח, מבלי להתחשב כלל ב"מה יגידו עלינו". או כמו שאמר יאיר לפיד, "בעיני זה חוקי".

תראו מה עשה מתן כהנא עם הגזירות על הדת, יועז הנדל עם הקומה הכשרה, אביגדור ליברמן עם הגזירה על החד-פעמי, המעונות, השתייה מתוקה ועוד.

הם כולם הגיעו מוכנים ועם אש בעיניים. אנחנו, מצפים מכם, שתתחילו לפעול בדיוק כמוהם, אין לנו צורך בהתנצלויות שלכם ואין לנו צורך שתמצאו חן בעיניי התקשורת הכללית. הם תמיד יהיו נגדכם, גם כשלא עשיתם כלום הם היו נגדכם. שפכו את דמנו, זה הזמן לא להתחשב בהם ובשנאתם.

בואו לעבוד, נגמרו התירוצים. יש לכם כח, יש לכם השפעה – כעת זה הזמן שלכם לפעול בתחום הדיור, יוקר המחייה, תקציבי עולם התורה - אין שום סיבה שנעמוד כעניים בפתח, אפליית הבנות בסמינרים, הכשרות והרבנות. וכן, גם בנושא של שכר הלימוד, אם שכר המורים והגננות יעלה - זה הזמן להקל על ההורים ולהכריח את המנהלים להוריד את שכר הלימוד הגבוה במוסדות החינוך. עוד מעט יתחיל הקרב על הרבנות הראשית, גם בזה אנו מצפים לאסרטיביות מצדכם. ואפילו, שומו שמים, לדאוג באמת לחרדים העובדים המופלים לרעה בשוק העבודה.

2.

בואו נחזור רגע מעט לאחור. יממה לפני הבחירות, פורסם ב'כיכר השבת', תיעוד של בן גביר שפנה ללב של החרדים. מה ראינו שם? ראינו את בן גביר מגיע באמצע הלילה לחניונים במירון בליל ל"ג בעומר כדי להביע תמיכה בציבור החרדי (אין זה משנה שבפועל הוא לא עזר כלום, הוא הראה נוכחות ובהחלט אנחנו מצפים מכם שגם תעשו זאת), ראינו אותו מגיע באהדה, ראינו את הציבור מחבק אותו.

די! הגיע הזמן שתבינו מה הצעירים מצפים ממכם. נכון, אולי "חדש אסור מן התורה", אבל זו ההזדמנות האחרונה שלכם לחזק את הכוח החרדי. בן גביר פעל בחכמה, לכל אירוע בעייתי עם הציבור החרדי - הוא היה שם לצד הציבור, והנה תראו איזה קטע, ההגעה שלו לא פורסמה, לא ב'יתד' ולא ב'המודיע' או ב'המבשר' ובכל זאת המידע הגיע כמעט לכל בית בישראל. מה זה אומר? שאתם חייבים להתעורר על עצמכם ולמצוא מכנה משותף עם כלל הציבור החרדי.

3.

תסתכלו מה קורה במפלגת 'הליכוד', איך שנודעו תוצאות הבחירות והניצחון המוחץ היה ברור, הם התחילו במסרים של פיוס והכלה. האמת, לכולנו נמאס מרוח הפילוג בעם, מלבד קיטוב ושנאה שיורדת לעולם - זה לא באמת תורם לאף אחד. אז בסדר, אתם הנציגים לא חייבים לדאוג לאיחוי הקרע בעם, אנחנו לא מגזימים ביכולות שלכם, אבל לפחות תתחילו לדאוג לאיחוי הציבור החרדי.

מפלגת ש"ס, מלבד הקמפיין המצויין שעשתה, הצליחה לאחד את הציבור הספרדי כמעט כולו, כולל רבנים שברחו פעם כמו מאש מש"ס. אך מה שהשכילו לעשות בש"ס, ביהדות התורה, לא מראים ניצנים של רצון בשלום.

כעת, עם החזרה הצפויה לשגרה אחרי שנים של בחירות, קחו את ההישג הגדול שלכם ותפעלו כמה שיותר מהר לריפוי בציבור החרדי, אפילו עם 'הפלג הירושלמי' או עם אנשי הגר"ש אלתר, ובוודאי גם עם מי שמכונים "החרדים העובדים".

כן, אם ח"כ ליטאי מתבטא בסרטון בחירות שנועד לשכנע מצביעים את המשפט הבא: "הציבור החרדי שעובד, לא הציבור החרדי המיינסטרים שנמצא בכוללים", יש לו בעיה. זה משפט שמקטלג אותם כסוג ב', על מה ולמה? במיינסטרים החרדי, יש כאלו שלומדים ויש אחרים שעובדים. בסוף, כולנו חרדים ובאותה הסירה, נמאס מהפלגנות. וכן, זה חלק מהתפקיד שלכם, אל תשכחו את זה, ואולי יגיע היום שלא תסתכלו באופן צר אלא גם כמה שנים קדימה.

4.

"אנחנו חרדים אבל לא מטומטמים", זה משפט שאהוב על אחד הח"כים החרדים, אז כן, גם אנחנו, הציבור, חרדים אבל לא מטומטים, אל תנסו לערבב אותנו. יש לכם את המנדט לעוף קדימה למען הציבור שהצביע עבורכם, נצלו זאת. ואל תשכחו נכון שהפעם ניצחתם. אמנם חששתם לכל אורך מערכת הבחירות - עד לפרסום התוצאות, אבל ניצחתם. אבל לא לעולם חוסן, אל תשכחו את החשש. עכשיו הגיע הזמן הפירעון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר