תוצאות הבחירות

"מה היה קורה אם..." | עו"ד אברהם יוסטמן מפריך את הספקולציות

מה היה קורה אם העבודה ומרצ היו רצות יחד ומה היה המצב אם מרצ היתה עוברת ולמה יהדות התורה הפסידה את השמיני? | עו"ד אברהם יוסטמן, חבר ועדת הבחירות, עושה סדר (חרדים)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בחשוון תשפ"ג | 06.11.22
עו"ד אברהם יוסטמן (צילום: כיכר השבת)

לאחר פרסום תוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-25, חבר ועדת הבחירות המרכזית מטעם 'אגודת ישראל', עו"ד אברהם יוסטמן, מפריך את כל הספוקלציות שדנות "מה היה רואה אם...".

בחשבון הטוויטר שלו הוא פתח "שרשור ספוקלציות", וכתב: " שמעתי שבטוויטר דנים "מה היה קורה אם", אז הכנתי שרשור ספקולציות בשביל הפתיחה".

וכך הוא כותב: ספקולציה 1: גם אם העבודה ומרצ היו רצות ברשימה מאוחדת ומקבלות 8 מנדטים, גוש הימין היה נשאר על 63. ה-4 הנוספים של העבודה/מרצ היו נגרעים מהליכוד, יש עתיד, ליברמן וחדש-תעל

ספקולציה 2: גם אם הבית היהודי לא היתה מתמודדת וכל הקולות שלה היו הולכים לשמאל-מרכז - למחנה הממלכתי למשל - גוש הימין עדיין היה נשאר על 63. הממלכתי היה עולה בסך הכל ל-13 מנדטים ע"ח הליכוד.

ספקולציה 3: אילו כל הרשימות הערביות היו מתמודדות ברשימה משותפת, הן היו מקבלות 14 מנדטים (במקום 10 כעת). 2 ע"ח הליכוד, 1 ע"ח יש עתיד ו-1 ע"ח ישראל ביתנו... גוש הימין עדיין 62.

ספקולציה 4: ואם מרצ היתה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת עוד 6200 קול, היא היתה כמובן מקבלת 4 מנדטים, אבל היתה קצת מערבבת את הקלפים בגלל הסכם העודפים שיש לה עם העבודה: הליכוד (2-) חדש תע"ל (1-) ליברמן (1-) יש עתיד (-1) העבודה היתה מקבלת מנדט נוסף ועולה ל-5... והגוש? עדיין 62.

ספקולציה 5: הסכמי עודפים. היו 4 (ועוד אחד של יש כיוון עם הפיראטים). ומה אם אחד מהם לא היה? הסכם מרצ/עבודה התנדף ובטל מן העולם כשמרצ לא עברה, הסכם יהדו"ת/ש"ס לא העלה ולא הוריד, הסכם הליכוד/הציונות הדתית לקח את השמיני של יהדות התורה, אלמלא הוא, פינדרוס היה בפנים... זה היה קורה אגב, גם אם יש עתיד לא היתה חותמת עם המחנה הממלכתי.

ספקולציה 6: מה באמת קרה שם עם השמיני של יהדות התורה? אז ככה: ליברמן היה חזק בכפולות מעבר לצפי (שנים רבות היה לו מקדם שלילי שם) לכן עד הכפולות, יהדו"ת החזיקה את השמיני. לו היה לליברמן רבע אחוז פחות בכפולות (1250- קולות) יהדו"ת היתה נשארת עם 8.

אגב, הליכוד היה מאד נמוך בכפולות בהם קיבל רק 23.53% לעומת 23.41% ברגילות, כלומר התחזקות של 0.12% בלבד במקום 2% ויותר באופן מסורתי שנים רבות! (שיא שלילי הפעם אפילו ביחס לבחירות קודמות הזכורות לרע) כנראה שהציונות הדתית זינבה בו ביעילות גם בכפולות.

ספקולציה 7: ובכן, השאלה שחוזרת על עצמה: בל"ד. אז ככה: כדי שבל"ד תעבור לבדה את אחוז החסימה ותקבל 4 מנדטים, חסרו לה כ-17,300 קול. שזה המוןןן אבל נניח לרגע שהיא הביאה אותם ולא על חשבון גוש שמאל-ערבים. עדיין גוש הימין 63 - הליכוד (1-), יש עתיד (1-), ליברמן (1-) וחדש תעל (1-). לגוש הערבי, אגב, זו תוצאה גרועה יותר מהתמודדות משותפת (ראו ספקולציה 3).

ספקולציה 8: ביקשתם להעביר את בל"ד וגם לחבר את העבודה ומרצ, למרות שזו ספקולציה כפולה - שנמנעתי ממנה עד עכשיו - כי אין לדבר סוף, בדקתי. ובכן, כאן לראשונה, גוש הימין יורד ל-60. הקלפים מתערבבים לגמרי כמובן, חלק עולות וחלק יורדות, ואפילו ש"ס יורדת ל-10.

ספוקלציה 9: אם אתם כבר בענין של ספקולציות מורכבות, אז המפלגה הכי קרובה למנדט נוסף, היא יהדות התורה. זה היה עשוי לקרות אם היא היתה מקבלת עוד 1,001 קולות (ומקבלת 1 מהליכוד = הגוש ללא שינוי), או שחדש-תעל היתה מקבלת 1620 קולות פחות, ואז חדש-תעל 4 ויהדו"ת 8, הגוש כמובן היה עולה ל-65.

ספקולציה 10 ואחרונה (בקשה שאהבתי): מה אם אחוז החסימה היה ברמה של לפני 30 שנה - 1% בלבד? זה כמובן מכניס פנימה את מרצ (4) את בל"ד (3) ואת הבית היהודי (1), רוב המפלגות יורדות בכוחן. וגוש הימין? 60 (ללא הבית היהודי) מה שמחזיר אותנו לשאלת השאלות: למי תצטרף איילת שקד?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר