"לא ליהדות התורה"

הסוקר שלמה פילבר חושף: חלקים מ'הפלג הירושלמי' כן יצאו להצביע

כפי שקרה בכל מערכות הבחירות האחרונות, רבני 'הפלג הירושלמי', הורו לא להצביע בבחירות. למרות הלחצים, גם במערכת הבחירות האחרונה, הם הורו לא להצביע | מפילוח הנתונים של אחרי הבחירות, מתברר שהיו רבים שכן הצביעו | למי הם הצביעו ומדוע?! (חדשות, חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"א דויטש אומר בכנס לפני כשבועיים: "לא נצביע" (צילום: קובי הר צבי ורונן שטלצר | וידיאו: שיא לייב)

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', רבני 'הפלג הירושלמי', בראשות הגאון רבי אשר דויטש, הורו שלא לצאת ולהצביע בבחירות האחרונות. אך פילוח נתונים של אחרי הבחירות מעלה, כי היו חלקים ב'פלג הירושלמי' שכן יצאו להצביע.

מספר הקולות של 'הפלג הירושלמי מוערך בכ-30 אלף מצביעים, לפני סגירת הרשימות ואף לאחריהן ניסו מספר גורמים להביא את אנשי הפלג להצבעה, ואף ראש הממשלה המיועד ניסה להתערב ולשכנע את המנהיג - הגר"א דויטש, אך כל השכנועים נתקלו בחומה בצורה של סירוב מצד 'הפלג'; "היו מספר שיחות שהתנהלו, אך הלכה למעשה ברגע שהמגעים הגיעו לאוזניו של מנהיג 'הפלג', ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש, הוא הורה לעצור את המגעים וציווה לנאמניו - לא לנהל כלל משא ומתן בנוגע לבחירות הקרובות", סיפר בזמנו ל'כיכר השבת', אחד מבכירי 'הפלג'.

כך או כך, בפודקסט של נדב פרי מתוך All•in הבית של הפודקסטים, התארחו עמית סגל והסוקר שלמה פילבר שחזה הכי טוב מכל הסוקרים את תוצאות הבחירות (העניק לגוש הימין 62 מנדטים, בכל החודש האחרון לפני הבחירות. ח"ב) כדי לנתח את תוצאות הבחירות.

פילבר טען: "ההצבעה הימנית במערכת הזו הפתיעה אותי. המפלגות החרדיות היום עומדות על 18 מנדטים, הם עלו בשני מנדטים, ואיך זה קרה? מכיוון שחרדים יצאו הפעם להצביע יותר מפעמים קודמות".

לדברי פילבר: "מתברר שהיו דרמות מאוד גדולות, אחת מהן, היא דרמה שעלינו עליה רק בפילוחים שביום שאחרי, ומתברר - שהפלג הירושלמי יצא בחלקים ממנו להצביע. אמנם הוא לא הצביע כפי המסורת שלו ליהדות התורה אלא לשס".

מה הן הסיבות שהובילו להצבעה ב'פלג הירושלמי' למרות הוראתו המפורשת של הגר"א דויטש, גורם המעורה ב'פלג הירושלמי' מונה שתי סיבות עיקריות בשיחה עם 'כיכר השבת': "ביום הבחירות, נופצו הרבה פייק ניוז מצד כל מיני גורמים, שרבנים כמו רבי עזריאל אוירבך הרב הייזלר ועוד רבנים, הורו שבשל הגורליות של הבחירות האלו, כן צריך לצאת ולהצביע, השמועות האלו השפיעו על כל מיני מתנדנדים ששקלו אם להצביע".

הנאום של מנהיג הפלג הירושלמי הגר"א דויטש בו הוא קורא לא להצביע

"הסיבה השנייה, ייתכן שכאלו שנחשבו בעבר ל'פלג הירושלמי', הם היום כבר לא שם, בבחירות הקודמות הם לא הצביעו מכוח ההרגל, אבל הפעם, כולם הבינו שמדובר במערכת גורלית וזה מה שמשך הרבה להצביע, וכמובן לא להצביע ליהדות התורה אלא לש"ס".

בהמשך ההסכת, הסביר העיתונאי עמית סגל: "הימין קיבל נטו 61 מנדטים, אבל יש יותר מצביעי ימין, שכרגע לא רוצים את נתניהו, אבל חלקים ממנו כן הצביע לו, כי הוא ידע שיש לו יכולת להקים ממשלה".

פילבר חלק עליו ואמר: "כתושב פתח תקווה, היכן שרוב המצביעים 'הפיינשמקרים' של איילת שקד, אותם אנשים ואני יודע זאת, לא היו מסוגלים להצביע לנתניהו והם החליטו לזרוק את הקול ולהצביע לשקד, אבל רוב מוחלט שלהם לא היה מסוגל לחצות את הרוביקון ולהצביע לגוש השמאל, אפילו למפלגה של מתן כהנא וגנץ, הם פשוט הצביעו לשקד".

לגבי הכישלון של הסוקרים בכל הסקרים בחודש של לפני מערכת הבחירות, הסביר שלמה פילבר: "שבועיים אחרי שהוקמה ממשלת השינוי, אני כבר הבנתי, כי המצביעים ראו שהקולות שלהם מטיילים במקומות שהם לא התכוונו אליהם, כמו באום אל פחם. אנחנו יודעים שהקולות האלו הם בערך 14 מנדטים, שהתחלקו פעם קודמת בין סער לבנט. הפעם הם הלכו מנדט וחצי לשקד והשאר חזר לימין. אני הבנתי את זה ולכן הענקתי תמיד לגוש בין 61 ל-62 מנדטים. הסוקרים האחרים פיזרו את המנדטים של בנט וסער בין שני הגושים - מה שהתברר שלא היה נכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר