אלימות שוטרים

מכה למח"ש: הערר נגד זיכוי הקצין שהכה חרדים - נדחה

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הערר של מח"ש על זיכוי נצ"מ שימי מרציאנו, שהואשם בתקיפת שני מפגינים חרדים; אחד השופטים התנגד לזיכוי (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שימי מרציאנו בביהמ"ש, ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מכה למח"ש: בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הערר של מח"ש על זיכוי נצ"מ שימי מרציאנו, שהואשם בתקיפת שני מפגינים חרדים, במהלך הפגנה בחול המועד סוכות לפני כשלוש שנים.

כזכור, מרציאנו הואשם בתקיפת המפגינים החרדים בציר בר לב בירושלים, אך בית משפט השלום בירושלים זיכה את מרציאנו לפני מספר חודשים. המחלקה לחקירות שוטרים הגישה ערר על ההחלטה, וכעת שופטי בית משפט המחוזי החליטו לזכות את מרציאנו ברוב של שני שופטים.

האלימות של שימי מרציאנו (צילום: מוטי קסטל, ערוץ 20)

השופט משה בר עם סבר שצריך בית המשפט לקבל את ערר מח"ש ולהרשיע את מרציאנו. בהחלטתו, כתב כי "חבריי חששו לאינטרס הציבורי בהגנה מפני אפקט מצנן של רשויות אכיפת החוק. סבורני, כי מעמדו של המשיב ועיני הציבור הנושאות אל המקרה אינן נותנות את זיכויו בדין והסרת אחריות, פלילית ומוסרית, ממעשה הסטירה, לקטין על אף נסיבות האירוע המורכבות והחריגות, אשר יקבלו את המשקל הראוי בשלב גזר-הדין ובית-המשפט קמא ינהג כחוכמתו".

השופט אלעזר נחלון שהחליט לזכות את מרציאנו כתב שיש אמנם לגנות את התנהלותו הנקודתית של המשיב, והוא עצמו אכן הצטער עליה, עם זאת, בשים לב למכלול הנסיבות ולתנאים הקשים שבהם היה שרוי המשיב, הרי שתוצאה של המשך ההליך הפלילי היא בעלת השלכות שאינן מידתיות לגביו.

לדבריו, יש גם ליתן משקל של ממש להשלכות שעשויות להיות לכך על המוטיבציה של אנשי כוחות הביטחון לפעול בתנאים מורכבים ואף "לחתור למגע", בשל החשש מטעות שתחרוץ את גורלם. "בעניין זה נפנה לקביעותיו העובדתיות של בית משפט קמא שהובאו לעיל, שלפיהן על רקע המגבלות שהוטלו על כוחות הביטחון בטיפול בהתפרעות מושא כתב האישום 'חלק מהשוטרים סירבו לחתור למגע עם המתפרעים ו[המשיב] נאלץ לעזוב את עמדת הפיקוד ולנסות לעצור את המתפרעים'", הוא כותב.

כאמור, בסופו של דבר, שימי מרציאנו זוכה ברוב של שני שופטים מתוך שלושה.

ארכיון הכתבות בנושא >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר