מאבק הקיצוניים

בחורים שניפצו מכשיר 'נדרים פלוס' - חטפו מכות; הוריהם נדרשו לשלם את הנזק

קבוצת בחורים שזוהו כשהם מנפצים את המכשיר של 'נדרים פלוס' בבית המדרש דושינסקיא בירושלים, הוכו על-ידי מספר אברכים, שהפתיעו אותם בישיבה בה הם לומדים | האברכים יצרו קשר עם הורי הבחורים ודרשו מהם תשלום על הנזק ואיימו כי אם לא ישלמו - יפנו למשטרה וימסרו להם את שמות הבחורים (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
תיעוד חדש: נערים צעירים שוברים וחוזרים לשבור שוב (צילום: מצלמת אבטחה)

חשיפת 'כיכר השבת' • מאבק הקיצונים נגד מכשירי 'נדרים פלוס': קבוצת בחורים אשר זוהו לפני מספר ימים כשהם מנפצים את המכשיר של 'נדרים פלוס' בבית המדרש דושינסקיא בירושלים, הוכו על-ידי מספר אברכים, כך נודע 'לכיכר השבת'.

האברכים, שזיהו את הבחורים ואת מקום הישיבה בה הם לומדים, הפתיעו את הבחורים כאשר הגיעו אל הישיבה שלהם ושם היכו אותם במכות נמרצות.

בנוסף, יצרו האברכים קשר עם הורי הבחורים ודרשו מהם תשלום על הנזק שגרמו בניהם למכשיר. האברכים איימו כי אם לא ישלמו - הם ימסרו את פרטי הבחורים למשטרת ישראל.

בתוך שניות: כך מזיקים למכשיר 'נדרים פלוס' (מצלמת אבטחה)

כזכור, לפני מספר ימים נחשף ב'כיכר השבת' כי במסגרת מאבק חדש, נופצו קרוב לעשרים מכשירי 'נדרים פלוס' במספר בתי כנסת בירושלים ובבית שמש. מאז, המעשים לא פסקו, ורק בימים האחרונים נופצו המכשירים בשטיבלאך 'אור הצפון' ובבית המדרש דושינסקיא, בירושלים.

יש מי שסבורים כי מי שגרם למאבק החדש לצאת אל הפועל הוא המשפיע הרה"צ רבי צבי מאיר זלברברג, שנשא נאום חוצב להבות בנושא לפני מספר שבועות בהיכל בית המדרש הגדול של חסידות ויז'ניץ, ומאז מעשי הוונדליזם הלכו והתגברו משמעותית.

בהודעה ששלח בשבוע שעבר ברוך הרשוביץ, מנכ"ל 'נדרים פלוס', הוא כתב על המאבק: "חלק מכם שמע על המלחמה המתנהלת בראש כל חוצות נגד העמדות המוצבות בבתי הכנסת. חלק קטן יותר גם חווה את המלחמה על בשרו, כשמדי ערב יוצאים נערים מנוערים ומשחיתים את העמדות בזה אחר זה, לעת עתה בעיקר באיזורים מסויימים בבית שמש ובירושלים עם קצת זליגה לבני ברק. בכתבי הפלסתר המופצים בהיקפים גדולים אנו מתוארים כחברה בבעלות חילונים גמורים שנוסדה ופועלת למטרה אחת בלבד, 'חילון הציבור החרדי על ידי החדרת האינטרנט לתוככי הציבור החרדי'".

חשיפת 'כיכר השבת'

לטענתו, "התבררו לנו שני דברים: האחד, כל הגבאים שדיברנו איתם, מכל העדות והחוגים ואף מחוגי הקנאים מכירים בערך הגדול של הפרויקט ומעוניינים מאוד בקיומו ומתחננים שנעשה כל אשר לאל ידינו להביא לסיום הפרשה. כולם מוכנים להתגייס למעננו אך רק מאחורי הקלעים. אין מי שמוכן לעמוד בעוז נגד המתפרעים ולהצדיק את הצדיק בפני המלעיזים עלינו.

"השני, מאז ומעולם עשינו הכל כדי לעמוד בדרישות השונות של רבני הקהילות וועדות הרבנים לענייני טכנולוגיה. יעידו על כך כל העוסקים בעניינים אלו, שדלתינו תמיד היתה פתוחה ואוזנינו כרויה עד לשביעות רצונם. לפיכך פנינו מיוזמתינו לכמה וכמה גופים העוסקים בכשרות על עניני הטכנולוגיה כדי לשמוע מה אפשר לשפר עוד ומה עלינו לעשות כדי לקבל חותם כשרות על העמדות. התברר לנו שכל אותם גופים קיבלו פניה שאינה משתמעת לשני פנים לפיה חלילה להם לתת כשרות כלשהי על העמדות גם אם יהיה הכל גלאט לפי כל השיטות.

"המלחמה אינה על פרצות כאלו ואחרות בעמדות. המלחמה היא מלחמה כוללת על השימוש באינטרנט בכלל! כל זמן שהעמדה מחוברת לרשת ומראיה כעין מכשירים האסורים, גם אם היא מעוצבת בצורה שונה לגמרי, גם אם לא יהיה בה שום מפגע רוחני, הרי שאין עליה להימצא בבתי הכנסיות. ולא יעזרו כל מעשי הצדקה, החסד והרבצת התורה שבאים בזכותה. ממילא נושא מתן כשרות על העמדה הפך ללא רלוונטי. גם חסימות וסייגים חמורים שהוטלו על העמדות כדי שישמשו למטרתם המקורית בלבד והיא תרומות לביהמ"ד לא יספיקו לאלו שאסרו עלינו מלחמה".

המנכ"ל סיכם וכתב כי "נמצא שאין שום דבר אותו אנו יכולים לעשות כדי להניח את דעתם של המתנגדים. אין לנו חלופה אחרת לעמדות והברירה ביד כל רב בית כנסת להחליט האם הוא מאשר את הדבר או לא. גם בעניין הנזקים לעמדות אין שום דבר בו אנחנו יכולים לסייע. אין לנו היכרות עם אותם ונדליסטים, ככל הידוע לנו גם אין להם סמכות רבנית כלשהי שיכולה לעצור בעדם, אין לנו אפשרות לפנות למשטרה או לבי"ד כי העמדות אינן בבעלותנו וככל הנראה גם לא יהיה שיתוף פעולה בענין מצד הגבאים הנפגעים החוששים לעורם".

בהודעה המפורטת המתפרסמת בעמדות השונות, נכתב כי "לאחר תחקיר מורכב התברר שמאחורי הכל עומד אדם אחד מבני ברק, מקורב להגרצ"מ זילברברג שליט"א, שקידש מלחמה על נוכחות האינטרנט במרחב החרדי בכלל". לדבריו, "אותו עסקן מבני ברק שמנהל את המאבק לא בא אלינו בדרישות. המטרה היחידה והסופית היא הסרת כל העמדות כולן ללא יוצא מן הכלל, בעוד דעת רוב מוחלט של רבני ישראל מכל העדות והחוגים היא שמכשיר זה רבה תועלתו הודאית מנזקו, ובעצם יש כאן ניסיון לכפות את דעתו על דעת כלל ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר