ניתץ את המכשיר

המאבק החדש של הקיצונים: תושב בית שמש נעצר ושוחרר

שעות אחרי שנעצר בחשד שניתץ מכשיר 'נדרים פולס' בבית כנסת, תושב בית שמש שוחרר ללא תנאים. לפי החשד את חלק מהמכשירים בזז (חרדי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מכשיר נדרים פולס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תושב בית שמש נעצר אתמול (שני) בידי המשטרה המקומית בחשד שניפץ מספר מכשירי "נדרים פלוס" לסליקת מזומנים בבית כנסת בעיר. על פי חשד המשטרה, את חלק מהמכשירים ניפץ תושב העיר ואת חלקם האחר גנב.

הבוקר הובא החשוד לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה תחנת בית שמש מהשופט להאריך את מעצרו בחמישה ימים לצורך פעולות חקירה.

יחד עם זאת, בפתח הדיון על הארכת המעצר הבוקר אמר השופט ציון סהוראי ש"בפניי בקשה להורת על הארכת מעצרו של המשיב ב-5 ימים, המשיב חשוד בכך שהזיק לרכוש במזיד על ידי ניפוץ טבלטים".

השופט הוסיף: "עיון בתיק החקירה מעלה כי לא צורף חומר כלשהו המקים חשד סביר לעבירות המיוחסות בבקשה כנגד המשיב, ובנסיבות אלה אני מורה על שחררו של המשיב ללא תנאים".

לפני מספר שבועות דווח בכיכר השבת כי בבית שמש ובירושלים וקצת גם בבני ברק פרץ לו מאבק חדש, במסגרתו, קיצונים מנפצים והורסים את מכשירי ה'נדרים פלוס' המותקנים בבתי הכנסת, במטרה לגרום להם נזקים כבדים - עד כדי הוצאה מכלל שימוש.

כידוע, בשנים האחרונות המערכת הותקנה באלפי בתי כנסת ברחבי הארץ, כאשר באמצעותה יכולים המתפללים לבצע שלל פעולות, בהם תשלום או תרומה לבית המדרש, תרומות לנזקקים, הטענת כרטיס 'רב קו'.

בתקופה האחרונה המערכת כוללת בתוכה לחצן למקרי חירום, באמצעותו ניתן להזעיק את כוחות ההצלה, בשעת הצורך - מבלי שהמתפללים יאלצו לחייג דרך הטלפון.

בשיחה עם 'כיכר השבת' סיפר אחד התושבים בבית שמש כי הרקע לנזקים ולמעשי הוונדליזם הינו ככל הנראה ההתנגדות להכנסת "הקידמה הטכנולוגית", כאשר יש ככל הנראה אנשים קיצוניים שמפריע להם שילדיהם יראו או יתעסקו עם מסכי מגע, גם במחיר של גרימת נזק ישיר לבתי המדרש ולתושבים שהתרגלו להשתמש במערכת.

תושב נוסף המתגורר ברמה ב' בבית שמש מספר אף הוא כי עד כה הצליחו הקיצונים להשבית קרוב לעשרים מכשירים בשלל בתי כנסת, בהם בתי המדרש של חסידויות ויז'ניץ מונסי, רחמסטריווקא, קרעטשניף, ברסלב, סלאנים קהל חסידים, דושינסקיא ועוד. לדבריו, נכון לעכשיו, אף אחד לא רואה סוף למאבק החדש של הקיצונים והנזק רק הולך ומצטבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר