אחד מעשרות יהודים שנהרגו

לוחם הג'ודו היהודי נהרג בקרבות באוקראינה: "מותו של גיבור"

ולדיסלב שיין מהעיר דנייפרו האוקראינית נהרג במהלך קרבות מול רוסיה | בקהילה היהודית ספדו לו: "אבלים על מותו של גיבור" (עולם, חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: 27א)

לוחם הג'ודו היהודי-אוקראיני, ולדיסלב שיין בן 21 נהרג במהלך התנדבותו בצבא אוקראינה במלחמה נגד הצבא הרוסי.

"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה אבלה על מותו של גיבור." ספדו בקהילה האוקראינית. "הוא נשלח לחזית ושם הקריב את חייו למען עצמאותה וחירותה של אוקראינה".

דבר מותו הגיע לקהילה היהודית בימים האחרונים ולימוד התורה ואמירת ה"קדישים" בימים אלה – בכמה בתי כנסת במדינה הוקדשו לעילוי נשמתו לבקשת הפדרציה.

חבריו סיפרו כי ולדיסלב נרשם כמתנדב כבר בימיה הראשונים של המלחמה. מידי פעם, כשיצא לחופשה, הגיע לקהילה היהודית בעיר, הניח תפילין והתפלל. הוא היה גאה מאוד ביהדותו, ובלט בקרב חבריו לנשק, כשהיה מניח תפילין מידי יום בחזית, ועל דש בגדו התנוסס סמל עם צבעי הדגל הכחול-צהוב של מדינתו ועליו כיתוב בעברית: "אוקראינה".

שיין היה מוכר בעיר דיינפר כלוחם ג'ודו מוכשר ועסק בתחום מאז היה בן 6 ובהמשך הלך ללמוד משפטים באוניברסיטת חרקיב - ולא הספיק לסיים את לימודיו בשל המלחמה.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר