בן גביר: "חמור מאוד"

תיעוד: שוטר מכה באלה חרדים שלא הלכו מספיק מהר

חרדים הוכו בידי שוטר לאחר שלא יצאו ממרפסת בקצב שדרש השוטר | האירוע התרחש בזמן הפגנה, אך המתועדים לא מפגינים | צפו (חרדים, משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: ארגון בצדק)

שוטר תועד בהפגנות אתמול (רביעי) על ידי ארגון 'בצדק' מכה חרדים באלה לאחר שלא הלכו מספיק מהר בסמוך להפגנה בשכונת בר אילן בירושלים.

יצויין כי החרדים שהוכו אינם מפגינים אלה קבוצה שיצאה ממרפסת סמוכה.

במחאה אתמול כמה מאות חרדים, אנשי 'העדה החרדית' ו'הפלג הירושלמי', כנגד בניית הרכבת הקלה במקום. אחד מהם לפחות נעצר בידי המשטרה.

כוחות גדולים של המשטרה, כולל פרשים, נפרסם בשטח ובמהלך ההפגנה נחסם רחוב בר אילן לתנועה. בהמשך גם צומת שמואל הנביא נחסם לתנועה.

במהלך המחאה התעמתו חלק מהמפגינים עם כוחות הביטחון. חלק מהמפגינים ישבו על הקרקע והשוטרים נאלצו להרים אותם בכוח.

חבר הכנסת בן גביר תקף את המשטרה ואמר כי "בעיני חמור מאוד ששוטרים מכים הולכי רגל, לכאורה ללא כל סיבה ממשית. מצפה מהמשטרה לבדוק את הנושא באופן מיידי .

אני אמנם בעד לתת גב לשוטרים, אבל לא בכל אירוע ומצב ובוודאי שאין הצדקה להרביץ לחרדים בגלל שהם חרדים ושוטרים לא יכולים לנצל את כוחם ולהתנהג בצורה לא ראויה. החרדים אינם שק חבטות של המשטרה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים ישנה קבוצת מפירי סדר הפוגעת בציבור הרחב, משבשת את חייו וגורמת לנזקים כבדים לרכוש פרטי וציבורי. אמש, הארוע התחיל בצומת בר אילן למטה, לשם הגיעו קבוצות מפירי סדר מצומת צפניה תוך שהפילו את הגדרות בדרכם על הכביש. למרות הפרת הסדר משטרת ישראל החליטה לאשר את המחאה בצומת בר אילן ולחסום את הצומת.

לאחר מכן, מפירי הסדר עלו חזרה לצומת צפניה חסמו שם את התנועה וגם אז נהגו השוטרים באיפוק על אף שהושלכו לעברם אבנים וביצים והובערו פחים.
במהלך הפרת הסדר השוטרים פעלו במספר פעמים להדיפתם ללא אמצעים לצד הדרך על מנת שכלי רכב יעברו. לאחר שכל אלו לא עזרו, ניתן אישור להדיפת מפירי הסדר באמצעות אלות המכוונות לפלג גוף תחתון תוך דגש על אי שימוש בהם לבלתי מעורבים, נשים וילדים."

עוד נטען בדוברות המשטרה כי "בניגוד לפרסום המגמתי והחלקי של הסרטון מדובר בקבוצת אנשים שהיו על מרפסת הושלכו חפצים שונים לרבות אבנים לעבר השוטרים, ועל כן הוחלט לפזרם מהמקום. משטרת ישראל לא תשלים עם הפרות סדר אלימות ולא משנה מה הסיבה לכך. טוב יעשו מארגני המחאות והפרות הסדר ויבדקו את עצמם על הנזק והצער שהם גורמים לציבור הרחב שומר החוק המתגורר במקום ובוודאי גם אל מול השחתת רכוש פרטי וציבורי."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר