המאבק על הרכבת הקלה

הנתבעים מגיבים לעיריית ירושלים: "תביעת הפחדה בלי ביסוס ובלי הצדקה"

החרדים המפגינים נגד הקמת תוואי הרכבת הקלה ברחוב בר אילן מגיבים לתביעות העירייה והחברה המבצעת וטוענים כי מדובר בתביעות השתקה, ובניסיון למנוע מהם להמשיך את המחאה על ידי תביעת מאות אלפי שקלים בלי הצדקה וביסוס (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתגובה לתביעות של חברת מוריה, השייכת לעיריית ירושלים, הבונה את תוואי הרכבת הקלה ברחוב בר אילן, טוענים הנתבעים החרדים כי מדובר בתביעת הפחדה והשתקה.

לטענתם, מדובר ב"תביעת הפחדה בלתי עניינית העולה באופן מובהק כדי שימוש לרעה בהליכי משפט".

הם מוסיפים כי הגשת התביעה, על סך 300,000 ש"ח על כל אחד מהם בנפרד, בוצעה "ללא שום ביסוס והצדקה, רק על מנת להרתיע את כלל הציבור מלבוא ולמחות ולהפגין כנגד עבודות הרכבת הקלה".

"הנתבע הוא "קרבן עדה" אשר על גבו מבקשת התובעת לעצור מחאה ציבורית שלמה, תוך שימוש בלתי ראוי בהליכי משפט".

בנוסף, טוענים הנתבעים, כל אחד מהם בנפרד, כי הם לא ביצעו את העבירות המופנות כלפיהם, עמדו רק במקומות מותרים, ולא ביצעו כל עבירה בעצם המחאה שלהם נגד עבודות הרכבת הקלה.

הם גם מכחישים את הטענות כי הם אלה שהובילו את המפגינים שהתפרעו במקום וגרמו לנזקים כספיים. "טענות חסרות בסיס, בגדר ניחוש בעלמא".

בנוסף, הם מסבירים אידיאולוגית כי לא מדובר, כפי הנטען בתביעות נגדם, באנרכיזם, חוליגניזם וסחטנות - אלא הם פועלים מתוך מניע של בדלנות, וכי עצם ההאשמות נגדם מוכיחות על בורות אקטיבית והתכחשות לעולם הערכים שלהם.

לדבריהם, הם בחרו מרצון בבדלנות, למרות שהם משלמים על כך מחיר וחיים חיי עוני כהגדתם, וכי לכן הם מתנגדים למעבר הרכבת הקלה בשכונה החרדית, שכן הדבר יגרום להיחשפות הצעירים החרדים לציבור הכללי.

לכן, הם דורשים מבית המשפט לדחות את התביעות שהגישה חברת מוריה של עיריית ירושלים, ולחייב אותם בתשלום הוצאות משפטיות לנתבעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר