שקרי ההסתה נהדפים

מחקר חדש; תוך 17 שנים - שיעור השתלבות החרדים בשוק העבודה הוכפל

ההסתה נגד הציבור החרדי שכביכול אינם משתלבים בשוק העבודה - מפרנסת כותרות רבות, אך לא עוד | מחקר חדש מגלה כי בתוך 17 שנים - שיעור החרדים בשוק העבודה, הוכפל | לטענת עורכי המחקר הסיבה היא הורדת גיל הפטור | כל המספרים (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

ההסתה נגד הציבור החרדי - על כך שכביכול אינם משתלבים בשוק העבודה, מפרנסת כותרות רבות, אך לא עוד; מחקר חדש מגלה כי בתוך 17 שנים - שיעור החרדים בשוק העבודה, הוכפל.

לפי המחקר של המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, שמפרסם הבוקר (ראשון) איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות', בעוד אחוז החרדים בקרב ילידי 1978 עומד על כ-27%, הרי שבקרב ילידי 1994, שיעור התעסוקה הגיע לכ-54%.

לטענת עורכי המחקר, כפי שפורסם ב'ידיעות אחרונות', אחת הסיבות לעלייה בשיעור התעסוקה החרדית היא הורדת גיל הפטור ל-24, כך שהעלאתו מחדש בשנת 2020 לגיל 26, עשויה לעצור את המגמה.

לפי המחקר שערכו אברהם זופניק - כלכלן בכיר הלאומית לכלכלה ונעם זוסמן - חוקר בחטיבת המחקר בבנק ישראל, כ-70% מהתלמידים החרדים שסיימו כיתה ח' עוברים ללמוד בישיבה קטנה, ואילו 19% עוברים ללמוד ב"בתי ספר על-יסודיים חרדיים", שמלמדים גם לימודי חול. היתר, מצטרפים לחינוך לא חרדי או נושרים.

עוד עולה מהמחקר כי כ-68% מילידי 1978 המשיכו ללמוד בכולל 12 שנים לאחר שהחלו ללמוד בישיבה בגיל 18. לעומת זאת, אצל ילידי 1988 רק כ-55% בלבד המשיכו ללמוד בכולל.

שיעור העובדים לאחר 12 שנים בכולל עמד בקרב ילידי 1978 על כ-51%, בעוד בקרב ילידי 1988 הוא עמד על כ-70%.

אברהם זופניק טוען כי "חרדי שנולד בשנות ה-80 שונה מיליד שנות ה-2000. להורדת גיל הפטור משירות צבאי בעבר, שעומד כיום על 26, הייתה השפעה דרמטית על ההשתלבות בתעסוקה ובלימודים, ולכן חשוב להתמקד בנושא זה גם בהחלטות עתידיות ביחס לאוכלוסייה החרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר