"היה נגמר ב-145 הרוגים"

הקלטות השוטר נחשפות: כך הופקרה העמדה במקום שבו התרחש האסון המחריד במירון

פחות משעה לפני שהתרחש האסון המחריד בהר מירון בל"ג בעומר עזבו ארבעה שוטרים את העמדה בתחתית גשר דוב בהוראת מפקדם • ב'כאן 11' פורסמו הלילה הקלטות של אחד השוטרים: "אני רוצה לומר שאם לא היו שם שוטרים זה היה נגמר ב-145 הרוגים" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |

ארבעה שוטרים שניצבו בליל ל"ג בעומר תשפ"א, הלילה שבו התרחש האסון המחריד שגבה את חייהם של 45 יהודים שהגיעו להתפלל בציון הרשב"י במירון ביום הילולתו, בירידה מגרם המדרגות שהפך למסדרון מוות - עזבו את המקום זמן קצר לפני האסון.

על פי הפרטים שנחשפו הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של כאן 11, ארבעת השוטרים, שתפקידם היה לשחרר לחץ בגשר, שוחררו להפסקה קצת יותר משעה לפני האסון ולא חזרו.

בכתבתו של משה שטיינמץ בתאגיד פורסומ הקלטות של השוטר צליל חנוני, אחד מהארבעה שהוצבו בעמדה, שהעיד בפני חברי ועדת החקירה לאסון. "אני עמדתי, יש את המסדרון איפה שהם נפלו, איפה שהמדרגות, אז היה את הכמה מדרגות האלה למטה, אני הייתי בדיוק מעל המדרגות", סיפר.

כשהתגבר העומס, השוטרים לא היו שם, ואז התרחש האסון. חנוני אמר לפי הדיווח בכאן 11 כי מפקדו, אסף שייך, לא הגדיר להם זמן להפסקה. "אני לא זוכר שהוא הגדיר לנו זמן, כאילו אמר לנו כמה דקות להתרעננות וירדנו למטה לחפ"ק".

עוד דווח כי ועדת החקירה שיגרה לפקד שייך מכתב אזהרה על שלא דאג שהשוטרים ישובו לעמדתם. הוועדה כתבה כי זה היה בין הגורמים המשמעותיים להיעדר שליטה במעבר.

חנוני נשאל בוועדה אם משהו היה משתנה אם השוטרים היו בעמדה. הוא ענה: "לא יודע להגיד לך בדיעבד, אבל הכול יכול להיות. יכול להיות שזה היה עוזר ויכול להיות שלא". שייך ציין בפני הוועדה - "אני רוצה לומר שאם לא היו שם שוטרי נוף הגליל זה היה נגמר ב-145 הרוגים".

הוא מספר כי "המחשבה הראשונה שעברה לי בראש, זה שאם אני הייתי שם יכול להיות שאני הייתי נפגע מזה, כי אני הייתי בדיוק בירידה. אנשים פשוט היו נופלים עליי. זה הדבר היחיד שעבר לי בראש, שמזל שיצאתי להפסקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר