במינוס 5 מעלות

מולדובה: הפליט האוקראיני בן ה-70 הדליק את החנוכיה

עשרות פליטים מאוקראינה הצטרפו ליהודי קישינב בירת מולדובה באירוע הדלקה הנר הראשון של חג החנוכה | בהדלקה כובד מישה בן ה-70 שברח מביתו בחרקוב (חדשות בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בהדלקת נר ראשון (צילום: הקהילה היהודית)

אור בתוך החושך: לפני כמעט שנה עזב מישה בן ה-70 את ביתו בעיר חרקוב שבאוקראינה בגלל ההפגזות הקשות, ומאז הוא נקלט בחום על ידי הקהילה היהודית בקישינב מולדובה.

הערב (ראשון), נר ראשון של חנוכה, כשבאוקראינה ובמולדובה מתמודדים עם הפסקות חשמל ארוכות, הוא כובד בהדלקת הנר הראשון של חנוכה בחנוכיה המרכזית של קישינב.

בקור של מינוס 5 מעלות, הצטופפו מאות חברי הקהילה היהודית של מולדובה יחד עם עשרות פליטים מאוקראינה, וציינו את כניסת חג החנוכה בהדלקה המסורתית של החנוכיה המרכזית בעיר, בראשות רבה של מולדובה הגאון רבי פנחס זלצמן.

בשנה האחרונה עמדה הקהילה המקומית בראשות רב המדינה הרב פנחס זלצמן, בחזית המאמצים לקליטת עשרות אלפי פליטים שברחו מהתופת באוקראינה. "השנה האחרונה, היתה שנה חשוכה לאזרחי אוקראינה ולכל מי שחפץ בשלום באזור. בזכות החסד של הקהילה היהודית בקישינב והרב זלצמן, הצלחנו לעבוד את התקופה הנוראה הזאת. אנחנו מקווים שהאור של חנוכה יאיר על כולנו ונוכל לחזור הביתה בשלום".

הדלקה בקור

בהמשך ימי חג החנוכה, מתכננת הקהילה היהודית המקומית פעילות לסטודנטים יהודיים, הדלקת חנוכיה בלשכת בכירי הממשל המולדבי וכן פעילות חנוכה ענפה בחבל הבדלני טרנסניסטריה. כל זאת, לצד המשך פעילות הומניטרית לספק ביגוד חם וציוד חורפי להתמודדות עם הפסקות החשמל במדינה.

לדברי הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה: "כולנו התרגשנו כשמישה היקר הדליק את הנר הראשון של חנוכה. מאז שפרצה המלחמה באוקראינה, אנחנו מרגישים חיבור עמוק מאוד ומחוייבות ליהודי אוקראינה. גורלם נקשר בגורלנו. בחנוכה, אנחנו מציינים את ניצחונם של המעטים על הרבים, ואנחנו נושאים תפילה יחד עם כל תושבי מולדובה שהשקט והשלום יחזרו לשרור באזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר