סקר 'נתוני אמת'

43% מהחרדים: הנציגים במו"מ עסוקים בטפל ולא בעיקר

מסקר חדש שנערך בקרב הציבור החרדי עולה כי 43% מהציבור סבור שהפוליטיקיאם עסוקים במשא ומתן בטפל ולא בעיקר • רוב הציבור החרדי: כניסה לממשלה בתנאי לפסקת ההתגברות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וגפני. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, צפוי להודיע מחר (רביעי) שהצליח להרכיב ממשלה ובשבוע הבא הממשלה החדשה בראשותו תושבע במליאת הכנסת.

בשבוע שעבר הודיע נתניהו שהצליח לחתום על מסמכים עקרוניים לחלוקת התפקידם עם ש"ס ו'יהדות התורה' אך עד כה הסיעות החרדיות לא הציגו הסכמות בנושאים העקרוניים בדגש על דת ומדינה.

נראה כי גם בציבור החרדי חשים שהציגים החרדים במשא ומתן עסוקים בטפל ולא בעיקר, כך עולה מסקר חדש של מכון הסקרים 'נתוני אמת', סקר בו השתתפות כאלף משיבים.

מהסקר עולה כי 43% סבורים שהפוליטיקאים החרדים מתמקדים במשא ומתן בטפל ו-30% בעיקר. 27% ניטרליים. עוד עולה מהסקר כי רוב המשיבים (62%) סבורים שהמפלגות החרדיות צריכות להתנות את כניסתן לממשלה בפסקת ההתגברות. 31% כי המפלגות החרדיות צריכות להתנות את כניסתן לממשלה בביטול רפורמת הסלולר של השר היוצא יועז הנדל. 48% סבורים כי המפלגות החרדיות צריכות להתנות את כניסתן לממשלה בביטול רפורמת הכשרות של השר לשעבר מתן כהנא.

נתון מעניין בסקר מציג כי 40% מהמשיבים סבורים שהמפלגות החרדיות צריכות להתנות את כניסתן לממשלה בעזרה לציבור החרדי העובד.

סביב הסערות בתקשורת בשל ההסכמים המתגבשים עם הסיעות החרידות, הסקר בדק את שאלת מתיחת הגבולות: "בתקשורת נטען כי חברי הכנסת החרדים מותחים את הגבולות מול החברה החילונית. האם אתה מסכים עם אמירה זו". מהסקר עולה כי כמחצית מהמשיבים (50%) סבורים שחברי הכנסת החרדים לא מותחים את הגבולות מול החברה החילונית, ורק 29% סבורים שמותחים. 21% ניטרליים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר