שבוע לדרדור הפח

מצבה של הפצועה החרדית עדיין קשה; טרם נעצרו חשודים

מירל דז'לובסקי עדיין מאושפזת בבית החולים. מצבה התייצב מעט אולם עדיין הוא מוגדר קשה • במשטרה חוקרים אך טרם נעצרו חשודים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה לפני שבוע ודרדור הפח (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת ומצלמות אבטחה)

מצבה של האישה החרדית מירל דז'לובסקי מירושלים, אם ל-11 ילדים, שנמחצה אל הקיר עם פח אשפה שדורדר במהלך מחאת הקיצוניים לפני שבוע בדיוק, בליל שישי שעבר, עדיין מוגדר קשה.

היא מורדמת ומונשמת בבית החולים. בימים האחרונים התייצב מעט מצבה ובני משפחתה מבקשים להמשיך ולהתפלל לרפואת מירל בת רחל לאה לרפואה שלימה בתוך שאר כלל ישראל.

משטרת ישראל ממשיכה לחקור את מקרה דרדור הפח, שהוביל לפציעתה הקשה של האם החרדית, אולם נכון לכתיבת השורות טרם נעצרו חשודים במעשה.

ביום שני השבוע פרסמו בני משפחתה של דז'לובסקי תגובה ראשונה למקרה והבהירו כי אינם כועסים על על איש מהמפגינים וקוראים לא להפיץ "שנאה" כלשונם נגדם.

"יש תחושה שכולם חיכו לאנשי מאה שערים בסיבוב וחוגגים על האירוע המזעזע שלנו", מסרה המשפחה. "צריך להגיד את האמת: אותו קומץ של נערים צעירים שהתפרע, עשו מעשה איום ונורא כמובן, לא התכוון לפגוע אלא לחסום כביש במסגרת הפגנה. נכון שזה מעשה שלא יעשה בשום פנים ואופן, ואנחנו נגד זה בכל התוקף, אבל כל אלו שמלבים אש של שנאה שלא יחשבו שבשנאה הזאת הם מחזקים אותנו. אנחנו לא מחפשים אשמים".

המשפחה הוסיפה ומסרה: "אנחנו במצב מאד קשה עכשיו, ושיח השנאה הזה רק מוסיף לכאב שלנו. אנשים אחים אנחנו כולנו עם אחד, אנחנו רוצים שהסיפור הזה יביא אהבת חינם. אף אחד לא חושב שהם עשו מעשה טוב, הם עשו מעשה רע מאוד. אבל בסוף התכוונו להזיז פח אשפה ולחסום כביש, לא להרוג.

"נכון הם לא חשבו לפני זה לרגע מה זה יכול לעשות ואסור שזה יקרה, אבל כואב לנו עד עומק נשמתינו שזה מביא שיח של שנאה, אין לנו ספק שמירי היתה מאוד רוצה שהמקרה המזעזע יביא לאהבת אחים ולא להיפך".

לדבריהם, "אנחנו מאמינים באמונה שלימה ואמיתית שמה שקרה היה צריך לקרות למירי בכל אופן, ואין לנו שום רגשות כעס ואשמה על שום איש מאחינו בני ישראל היקרים, שבטוח לנו ששנתם נודדת בלילות מהמקרה הקשה הזה, ואנו תפילה שבריבוי אהבת אחים תהיה למירי רפואה שלימה, ואנא עזרו לנו בלהרבות אהבה ואל תציקו לנו בדברי שנאה ופלגנות כי אנשים אחים אנחנו".

עוד מסרה המשפחה: "חשוב לנו כבני משפחה לשבח להוקיר ולהודות לכל צוות בית החולים, מנהלי המחלקות הרופאים והאחיות המסורות מבית החולים שערי צדק, על היחס והמסירות מכל הלב למירי היקרה, לא חוסכים שום מאמץ בשביל מירי, אנו מחזקים את ידיהם ומקווים שהם יהיו השליחים הטובים מן השמים להקימה בקרוב ממש, להחזירה בריאה ושלימה לביתה לילדיה ולמשפחתה ולכל עם ישראל המחכה בכליום עינים ומתפללים לרפואתה מירל בת רחל לאה בתוך כל שאר חולי ישראל".

בתחילת השבוע נחשף בכיכר השבת תיעוד בלעדי מצלמות האבטחה שמהם עולה כי בשעה 22:30 פח האשפה הגדול (המכונה "צפרדע", ח"ג) שפע קשה את האישה דורדר במורד הרחוב, בלי שליטה - עד שהתנגש בקיר בפינת רחוב רבינו גרשום כשהוא מוחץ מאחוריו את האישה החרדית, אם ל-11 ילדים.

בלעדי: תיעוד מרגעי פגיעת הפח בחרדית שנפצעה קשה

כונן ההצלה הראשון שהגיע למקום, מתנדב מד"א, החל לטפל באישה כבר בשעה 22:35 - כך לפי התיעוד המתפרסם בזאת לראשונה. בשעה 22:36 הגיע למקום ניידת טיפול נמרץ והוחל בפינויה של האישה לבית החולים 'שערי צדק', שם אושפזה במצב קשה.

כוח המשטרה הראשון הגיע לזירה בשעה 22:37, רק אחרי שנודע למשטרה עלה אסון החמור שהתרחש במהלך המחאה.

ל'כיכר השבת' נודע כי מי שהזעיק את כוחות ההצלה היו עדי ראיה, שבזמן אמת צפו בפח האשפה פוגע באישה, מסתובב ומוחץ אותה אל הקיר.

גם בתה היתה איתה ברגע הקשה, אך בתחילה לא הבחינה כי אמה היא זו שנפגעה באירוע. בשיחה עם 'חדשות 13', סיפרה הבת: "אני ראיתי שהם מזיזים את הפח, לא ראיתי איך זה נופל עליה. אחר כך הבנתי שקרה משהו. עליתי לבית וראיתי מהמרפסת שפינו מישהו, לא ידעתי בדיוק שזו אמא שלי, לא ראיתי, הלכתי למכולת לראות אם היא שם, ראיתי שהיא לא שם, אז הבנתי שזאת היא".

מפרטי החקירה הראשוניים, שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה, כי למקום הגיעו מספר צעירים, בזמן שבמקום לא התקיימה הפגנה - שכן ההפגנה שהתקיימה ברחוב יחזקאל פינת רחוב צפניה עברה בזמן האירוע לרחוב בר אילן - ודרדרו את הפח שהיה במקומו כדאי לנסות לחסום את הכביש. הבחורים שדרדרו את הפח צפו באישה נמחצת ונופלת ונמלטו מהמקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר