צאו לדרך מוקדם

החשש: אנשים יישארו כל השבת תקועים בצידי הדרכים

בימי השישי האחרונים והקצרים, ישנם פקקי תנועה גדולים בעיקר בכביש ירושלים-תל אביב, ובשל חג החנוכה ומזג האוויר הצפוי, החשש הוא כי אנשים שלא ייצאו מוקדם מהבית, יתקעו כל השבת על הכביש (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

מזה שבועות ארוכים קיימים פקקים כבדים בימי השישי הקצרים של החורף בכבישים הבין עירוניים.

העומסים נובעים בין היתר מהפתיחה של הנתיב השיתופי החדש בכביש ירושלים תל אביב הפועל בין מחלף דניאל למנהרות הראל בכניסה לירושלים גם בימי ו' בין השעות 12:00-17:00.

בנתיב החדש הנסיעה מותרת רק לרכבים בהם 3 נוסעים/ות לפחות (כולל נהג). בפועל מאז פתיחת הנתיב התרבו העומסים והפקקים ובפרט בימי שישי הקצרים.

בשבת זו שבת חנוכה מלבד למזג האוויר הגשום הצפוי, החשש הגדול הוא ששבת חנוכה בו המונים נוסעים להתארח אצל ההורים ויוצאים לדרך בשעה מאוחרת, עלולים להיווצר פקקי ענק ביתר שאת.

החשש הוא מפני פקקים כאלה, עד כדי שאנשים עלולים להיתקע בצדי הדרכים במהלך כל השבת כפי שקרה לפני מספר שנים בשבת חנוכה בהם כמה וכמה משפחות שבתו את השבת בתחנת הדלק בשער הגיא עקב פקקי ענק.

'כיכר השבת' שוחח עם אחד מרבני הערים שציין כי "יש חשש לעוגמת נפש גדולה דווקא בשבת חנוכה, כיון שגם אם איך שהוא מצליחים להגיע לשבת ולא נשארים בצידי הדרכים, עדיין בשבת זו יש לזכור שלא רק האשה מדליקה נרות שבת אלא גם הבעל מדליק נרות חנוכה".

"והרבה פעמים אצל בני אשכנז שמדליקים יחד איתו כמה וכמה מבני הבית והילדים יש צער עצום אם חלילה מגיעים למקום האירוח סמוך לשקיעה ולא מספיקים כל בני הבית להדליק נרות חנוכה או שחלילה נגררים בלי שימת לב להדליק נרות חנוכה לאחר השקיעה תוך חילול שבת".

הרב מסיים בקריאה לציבור: "החכם עיניו בראשו להתארגן בבוקר מוקדם ולצאת לדרך כמה שיותר מוקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר