בפשיטה לילית

הוונדליזם בחנות המשקפיים: המשטרה עצרה חשוד נוסף

המשטרה פשטה הלילה על שכונת מאה שערים ועצרה חשוד נוסף באיומים על חנות המשקפיים של רשת 'אופטיקה הלפרין' בשכונת גאולה על רקע פרסום תמונת נשים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חזית בית העסק לאחר הוונדליזם (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה עצרה חשוד נוסף באיומים על חנות המשקפיים של רשת 'אופטיקה הלפרין' בשכונת גאולה בירושלים על רקע פרסום תמונת נשים.

במשטרה ציינו כי במסגרת חקירת האיומים והוונדליזם, במהלכו נגרם לאחרונה נזק לחנות במרכז ירושלים, נעצר במהלך סוף השבוע חשוד נוסף, שעל פי החשד מעורב במעשה האיומים כלפי בית העסק.

מקרה הוונדליזם אירע במוצאי השבת שעברה, באישון לילה, כשדלת הכניסה של בית העסק נופצה לרסיסים, פוזר חומר שגרם לריח סירחון בחנות ונגרם נזק לפריטים הנמכרים במקום.

בעקבות האירוע, המשטרה פתחה בחקירה ומבצעת פעולות חקירה מגוונות במסגרתן נאספו ראיות וממצאים אודות מעשה הונדליזם.

במשטרה ציינו כי "שני החשודים שנעצרו עד כה, נחשדים כי איימו על עובד החנות בבית העסק קודם למעשה הוונדליזם, זאת על פי החשד בעקבות פרסום תמונת נשים לצורכי קידום עסקי של הרשת".

המשטרה, פשטה אמש על שכונת מאה שערים ועצרה את החשוד בביתו. היום הוא יובא בפני ביהמ"ש לטובת הארכת מעצרו, והחקירה נמשכת.

ביום חמישי, הובא החשוד הראשון לדיון בעניין הארכת מעצרו בפני בית המשפט בירושלים. בפתח הדיון אמר נציג המשטרה כי הרקע לבקשה הוא העובדה שישנם בעלי עסקים בשכונות החרדיות בירושלים שסובלות מהתנכלויות מצד קומץ על רקע אידיאולוגי.

נציג המשטרה פירט: "זה יכול להיות פעם חנות למרכז סלולר, פאות, משקפיים או ביגוד, שאינם עומדים בסטנדרטים של אותו קומץ. כל חנות שלא נכנעת ללחצים שמופעלים עליה מצד אותו קומץ - אנו מגיעים לגרימת נזק, מחאות ואף הצתת חנויות במקרים מסוימים. במקרים על פי רוב מדובר באנשים שמגיעים לחלון הראווה של החנות משליכים חומר המפיץ ריח לא טוב שגורם ללכלוך וחוסר יכולת לשהות בחנות וגם לנזקים כספים במישרין ועקיפין".

נציג המשטרה פירט גם את כרוניקת האיומים המרומזים: "עובר (לפני. א"כ) לגרימת הנזק, מגיע אדם או מספר אנשים שמודיעים לבעל החנות שהוא לא עומד בסטנדרטים של הצניעות. גם אם לא נאמר במפורש, ברור לאותו בעל חנות כי הנזקים יגיעו בצורה כזו או אחרת".

בהמשך, פירט נציג המשטרה את החשדות כלפי העציר: "החשוד, הגיע לחנות האופטיקה יחד עם חשודים נוספים ואיימו על אחד העובדים במקום להוריד תמונות פרסום שאינו עומד בסטנדרטים. לאחר מכן עזבו את המקום". בעלי החנות לא שעו לדרישתם ומספר ימים לאחר מכן, הגיע חשוד ושבר את הויטרינה והתיז חומרים המפיצים ריח רע. "סמיכות האירועים מעלה חשד כבד למעורבתו של החשוד" טען נציג המשטרה.

העצור הגיב בדיון ואמר: "המשטרה מכירה אותי, אני ישבתי פה כבר עשר פעמים לבד בגלל שאני ג'ינג'י. אני סובל בגלל שמכירים אותי בגלל שאני ג'ינג'י. אני ישבתי בל"ג בעומר במירון ועצרו אותי בגלל שאני ג'ינג'י, אני רואה התנכלות מכוונת. יותר מ-10 שנים אני יודע מזה עבירה. אני אדם אינטליגנטי, כואב לי ואני אומר מה שכואב לי. זכותו של אדם לדעת שהוא מכאיב לי. אני מבקש להשתחרר ושזה יהיה מהר כי יש לי להדליק נרות חנוכה בשעה 16:00".

בסופו של הדיון, מעצרו של החשוד הוארך בארבעה ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר