מחולל שינוי עצום

מכל רחבי העולם היהודי: מיזם 'רב פוסק לביתו' שינה לי את החיים

התגובות הרבות שהתקבלו למיזם 'רב פוסק בביתו' של הרב אהרון דואר מיסודו של הפוסק רבי עמרם פריד, לא פוסקות להגיע • משתתפי המיזם מעידים על השינוי העצום שחל בהם בעקבות השתתפותם במיזם (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

'בזכות המיזם גיליתי שאפשר לרכוש ידיעות נרחבות ביסודות של ההלכה' 'אני עונה היום לרוב השאלות הנשאלות בבית'

התגובות הרבות שהתקבלו למיזם 'רב פוסק בביתו' של הרב אהרון דואר מיסודו של הפוסק רבי עמרם פריד, לא פוסקות להגיע.

משתתפי המיזם מעידים על השינוי העצום שחל בהם בעקבות השתתפותם במיזם

אחד הלומדים מוויליאמסבורג כתב כי לפני המיזם לא הבין איך יהודי יכול לדעת הלכות בורר בלי לקבוע סדר לימוד בכולל של מספר חודשים. המצב הזה הוא פשוט לא הגיוני, האם ה' נתן לנו תורה שאי אפשר לדעת, האם ה' נתן לנו תורה כזה תורה מסובך, ולא ברור שחוץ מאברך כולל שמשקיע שנים ארוכות רק בזה אי אפשר לדעת את ההלכות. איך זה יכול להיות הרי כתוב לא בשמים הוא ולא מעבר לים הוא כי קרוב אילך הדבר מאוד .... "לעשותו"? ולכן זה לא פלא שרוב אנשים לא מכירים ההלכות האלו על בוריים, פשוט מתייאשים, זה נראה כבלתי אפשרי'.

הלומד מעיד על עצמו שבעקבות ההשתתפות במיזם הלימוד הוא הבין שאפשר וניתן לרכוש לפחות את היסודות של ההלכה בהשתתפות בשיעורים של המיזם. הוא ציין כי חוץ מהידיעות הלימוד עצמו היה תענוג: אני רוצה להגיד חוץ מידיעת ההלכה שקיבלתי מזה באופן שלא הי' לי לפני זה , זה פשוט תענוג ללמוד ולהקשיב ולחזור על השיעורים האלו, הם כל כך ברורים והגיוניים'.

משתתף נוסף אריה מרמת בית שמש שעובד למחייתו כאיש הייטק אומר כי עד שהגיע למיזם הידיעות שלו בהלכה היו מצוות אנשים מלומדה. 'הצטרפתי לשיעור ניסיון' הוא מספר. 'וכבר בתחילתו של השיעור הראשון ידעתי שמצאת את הדרך שלי לקנות הלכה!'. אריה מציין כי כיום לאחר השיעורים הוא 'יכול לענות כל רוב השאלות שעולות בבית. או שיש יש לי תשובה או שאני יכול לשאול שאלה ממוקדת את הרב ולהבין היטב את התשובה'.

מיזם רב פוסק בביתו הינו מיזם ייחודי שפיתח הרב אהרון דואר. בברכת הדרך של מורו ורבו הפוסק הגאון הגדול רבי עמרם פריד. התכנית כוללת לימוד מקיפה, של כל ההלכות הקשורות לחיי היום יום של יהודי שומר תורה ומצוות. על מנת שבסיום תכנית הלימוד, הוא יוכל להיות רב פוסק בביתו. לדעת את התשובות לשאלות הקלות ולהציג נכון את השאלות המורכבות בפני מורה הוראה.

הלימוד מונגש בצורה תמציתית ומאירת עיניים. הלימוד מועבר בדרך חווייתית. תחושת הסיפוק ממלא את הלומדים שמתקדמים כל שבוע עוד צעד ועוד צעד, לקראת היעד הגדול, להפוך להיות רב פוסק בביתם.

בימים אלו מתחיל הרישום למחזור החמישי של 'רב פוסק בביתו'.

אם גם אתם רוצים לרכוש ידיעות ביסודות ההלכה, להתענג בלימוד ההלכה?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר