הוונדליזם בחנות המשקפיים

הביקור המקדים בחנות, השיחה עם הבעלים והתמונה; זו גרסת אחד העצורים

בפעם השלישית הוארך היום בשלושה ימים מעצרם של שני החשודים שביקרו בחנות 'אופטיקה הלפרין' במאה שערים וביקשו את הסרת תמונות הנשים, שלושה ימים לפני הוונדליזם שנערך במקום | כעת, אנו חושפים את הגרסה המלאה של אחד העצורים, על הביקור בחנות, ה"בקשה" מהבעלים ומדוע הם צולמו? (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ריקודים מחוץ למגרש הרוסים, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) בשלושה ימים, בפעם השלישית, את מעצרם של שני תושבי ירושלים שנעצרו בחשד ששלושה ימים לפני גרימת הנזק לחנות של רשת 'אופטיקה הלפרין' בשכונת מאה שערים, הם הגיעו לחנות וביקשו מבעל החנות להסיר פרסומות עם תמונות נשים.

אלא שהעצורים טוענים בחקירתם כי אין להם שום קשר לניפוץ דלת החנות, וכי הם רק הגיעו לחנות כדי לבקש יפה, מבלי לאיים ואפילו מבלי לדרוש, את הסרת תמונות הנשים.

אחד העצורים הודה כי הגיע עם עוד שני בני אדם אל החנות וניהלו שיחה עם הבעלים במקום, אך הוא כפר בחקירתו בהשמעת איומים וכן כפר בקשר כלשהו בינו ובין גרימת הנזק לחנות. הוא כפר גם בטענה כי היה חלק מתוכנית סדורה, במסגרתה, אחד מאיים והשני מממש את האיומים.

בחקירתו, הוא תיאר את הגעתו לחנות, יחד עם שניים נוספים, וסיפר על ניהול שיחה ברוח טובה עם הבעלים. לדבריו, הוא ביקש - לא דרש ולא איים, לשקול הסרת פרסומות מחפיצות (תמונות נשים. ח"ג) שנתלו על אוטובוסים במסגרת קמפיין פרסום של הרשת. הוא תיאר בפניו עד כמה מפריעות הפרסומות הללו לציבור החרדי, וכמה הם רוצים שתישקלנה דרכי פרסום אחרות, פוגעניות פחות.

במהלך השיחה, כך לטענת העצור, סיפר בעל החנות כי לאחרונה הופנו אליו בקשות דומות מאחרים, וכי אין הם הראשונים שנכנסים בעת האחרונה לחנותו ומבקשים התחשבות ברגשות הציבור החרדי.

הוא הוסיף וסיפר כי הבעלים ביקש את רשותם לצלם אותם. הם הסכימו לבקשה, צולמו ובתום השיחה עזבו את המקום.

עו"ד רועי פוליטי אף טען באחד הדיונים כי "לא נטען כי קיים חשד סביר למעורבות כלשהי שלו בגרימת הנזק לחנות שלושה ימים לאחר ביקורו במקום, ולא עלה בידי המשיבה (המשטרה. ח"ג) להצביע על חשד סביר לקשירת הקשר, דהיינו להיות חלק מתכנית עבריינית שתחילתה בביקור בחנות המשכה בגרימה נזק לאותה חנות".

הערב, כאמור, מספר אנשים מהקהילה של שני העצורים הגיעו אל מחוץ למגרש הרוסים בכדי לחזק את העצורים, שרו ורקדו במקום.

מקרה הוונדליזם אירע במוצאי השבת שעברה, באישון לילה, כשדלת הכניסה של בית העסק נופצה לרסיסים, פוזר חומר שגרם לריח סירחון בחנות ונגרם נזק לפריטים הנמכרים במקום.

בעקבות האירוע, המשטרה פתחה בחקירה ומבצעת פעולות חקירה מגוונות במסגרתן נאספו ראיות וממצאים אודות מעשה הונדליזם.

במשטרה ציינו כי "שני החשודים שנעצרו עד כה, נחשדים כי איימו על עובד החנות בבית העסק קודם למעשה הוונדליזם, זאת על פי החשד בעקבות פרסום תמונת נשים לצורכי קידום עסקי של הרשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר