המעצרים ב'עדה החרדית'

שני מפגינים פונו לבית החולים במחאה חריגה בבר אילן; עצרת הרבנים הסתיימה במדי אסירים

בעקבות מעצרם של החשודים באיום על בעלי חנות אופטיקה בירושלים בעקבות פרסום תמונות נשים, סער צומת בר אילן הלילה. שני מפגינים נפצעו ופונו לבית החולים • במקביל התקיימה עצרת רבנים שכללה אף מוצגים שונים ברחוב יואל. זו הסתיימה בתהלוכה של לבושים מדי אסיר ברחובות (חרדים, אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפצוע וההפגנה, אמש (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפגנה חריגה מאוד, בגודלה ובעוצמתה, של אנשי 'העדה החרדית', התקיימה הלילה (בין ראשון לשני) ברחוב בר אילן בירושלים, נגד מעצרם של שני קנאים, שנעצרו לפני מספר ימים בחשד שגרמו נשק לחנות אופטיקה במקום.

למעלה מאלף מפגינים הגיעו לצומת מרן - צומת הרחובות שמואל הנביא ובר אילן והפגינו במשך מספר שעות על מעצרם של הקנאים. כאמור, זו היתה הפגנה חריגה מאוד בהיקפה ובעוצמתה.

במהלך ההפגנה ניסו כוחות גדולים של המשטרה, מצוידים במכת"זית, כולל פרשים, לפזר את המפגינים. במהלך הפיזור התרחש אירוע חריג כאשר מפגין נפגע מפרש שדרך עליו ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

אירוע חריג נוסף התרחש כאשר במהלך העימותים עם שוטרים נפגע מפגין בצורה קשה בפניו. לטענת המפגין, שוטר נתן לו מכה בפנים והמשקפיים חדרו לו "לתוך הפנים". גם הלה פונה בניידת טיפול נמרץ לקבל טיפול רפואי.

ההפגנה הלילה בירושלים (צילום: חיים גולדברג)
ההפגנה הלילה בירושלים (צילום: חיים גולדברג)

ההפגנה התקיימה כאמור נגד מעצרם שני קנאים, שנעצרו בחשד שביקשו מחנות 'אופטיקה הלפרין' בכיכר השבת להסיר פרסום שכלל תמונות נשים. שלושה ימים לאחר בקשתם נגרם נזק לחנות. מעצרם של שני החשודים הוארך כבר שלוש פעמים והבוקר צפוי להתקיים דיון נוסף בעניינם.

עצרת המיצגים

במקביל התקיימה הלילה עצרת בבית מדרש סאטמר ברחוב יואל בירושלים, בעקבות מעצרם של החשודים וחשוד נוסף הנאשם בהצתת חנות הסלולר לפני מספר חודשים בגאולה. כמה מאות אנשים מקהילות הקנאים במאה שערים השתתפו בעצרת. במהלך העצרת דיברו מספר רבנים.

מחוץ לבית המשטרה הוצגו מיצגי מחאה שונים על המשך מעצרם של שלושה עצורים - הראשון יהושע דדון שנעצר ונאשם בהצתת חנות הסלולר. המפגינים הציגו לול תינוקת וסמוך לה שלט: "אבא, מתי תראה אותו???" המיצג נועד להזכיר את העובדה שבמהלך מעצרו של דדון נולדה לו בת, ובעקבות מעצרו טרם ראה את בתו.

התהלוכה במדי האסיר, בתום העצרת
התהלוכה במדי האסיר, בתום העצרת

מיצג נוסף שהוצג הוא נרות חנוכה, זאת לאחר ששני עצורים שנעצרו בחשד שביקשו מאופטיקה הלפרין את פרסומי הנשים כאמור לא שבו בביתם במהלך חלק מימי החנוכה ולא הדליקו נרות חנוכה. על המשאית עליה הוצגו המיצגים נאמו ילדים שנשאו שלטים ״שכחתם שרק ברוסיה השולטן הוא דיקטטורי״.

היום יתקיים כאמור בבית משפט השלום בירושלים דיון נוסף בעניינם של העצורים. בסיום העצרת יצאו המפגינים לתהלוכה כשהם צועדים אחרי משאית שעליה עומדים כ-10 מפגינים הלבושים במדי אסיר כתומים, כאות הזדהות עם העצורים.

תגובת המשטרה

במשטרת ישראל התייחסו להפגנה החריגה הלילה ומסרו: "מחאה התקיימה באזור מרכז העיר ירושלים וכללה הפרת סדר, במהלכה מאות מפרי סדר חסמו את רחוב בר אילן בשני מוקדים (צומת בר אילן וצומת צפניה) תוך שיבוש תנועת כלי רכב והתפרצות לכביש, וחלקם אף יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה.

פציעת המפגין בהפגנה, הערב

"במקום ניתנה הוראת קצין משטרה להתפזר בשל הפרת הסדר, ולאחר שמפרי הסדר לא נענו להוראות השוטרים, כוחות המשטרה פועלים להדיפת המתפרעים והרחקתם.

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי וכל ניסיון לפגוע במשתמשי הדרך או בשוטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר