נשלח לבדיקה

איים לרצוח את הרב - שפגע בו, ונעצר; "זה עבריין מרוח הקודש"

א', תושב בני ברק, נעצר על-ידי המשטרה, לאחר שאיים בפני אחיו לדקור את הרב שלו, שלטענתו משתלט עליו ופוגע בו; ביהמ"ש האריך את מעצרו ושלח אותו לבדיקה פסיכיאטרית (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Markus Spiske on Unsplash)

א', תושב בני ברק, נעצר על-ידי המשטרה, ומעצרו הוארך היום (שלישי) בבית המשפט לאחר שאיים בפני אחיו לדקור את הרב שלו, שלטענתו משתלט עליו ופוגע בו.

במהלך הדיון בבית המשפט השלום בפתח תקווה, אמר נציג המשטרה, רס"ב יניב הינדי, כי "מדובר בחשוד שאומנם אין לו עבר פלילי והוא לא מאובחן נפשית, אבל מחומר החקירה בית המשפט יכול להתרשם שיש בעיה נפשית, גם מעדויות שגבינו מבני המשפחה. החשוד רצה לרצוח רב שפגע בו לכאורה, לקח סכין מהבית ויצא. האח לקח מידיו את הסכין. מהעדות של האח עולה כי יש התדרדרות במצבו הנפשי". נציג המשטרה הוסיף כי הוא טוען שרב אחד ניסה לפגוע בו.

פרקליטתו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד מירי אוזן, ניסתה לברר האם הרב המדובר, שהחשוד שומע ממנו שיעור בימי חמישי - נחקר, והחשוד התערב בדיון ואמר: "הסכין הייתה לשמירה. רציתי שתהיה לי סכין כי אם עבריינים שמגיעים לשיעור יבואו לחטוף אותי או לסתום לי את הפה תהיה לי הגנה. אני מפחד אני רוצה להגן על עצמי. אני ממש לא מתכוון להיכנס לכלא יש לי ילד שנולד לפני חודש. אם הייתי יודע שעל הסכין הזאת הייתי יכול להיכנס לכלא לא הייתי לוקח אותה".

בהמשך, אמר החשוד כי "הוא משחק לי בגוף ממש. אני לא אוכל ולא שותה כבר שבוע. כל הזמן קר לי. גם אם ישלחו אותי לפסיכיאטר הם לא מבינים ברוח הקודש", בשלב זה הוא פירט את הפגיעה שחווה, לטענתו, ואמר: "אני פשוט ברחתי. הוא ניסה לרצוח אותי. רוח הקודש זה בן אדם שיכול לשחק בנפש שלך כמה שהוא רוצה. אני רציתי לאיים על הבן אדם אני לא רציתי לרצוח".

עו"ד אוז סיכמה ואמרה כי "יש פה סיטואציה מורכבת כיוון שאין תלונה של מתלונן, יש כאן גרסה לכאורה שטוען אחיו של החשוד שהוא שמע את החשוד אומר שהוא הולך לתקוף את הרב. בין לתקוף את הרב לבין לאיים או לדבר על רצח או הריגה הפער עצום. מהדברים שמסר החשוד באולם בית המשפט יש חשד שיש רקע שדורש בדיקה. עם זאת, אני לא סבורה שיש עילת מעצר שמצדיקה השארתו במעצר ולכן אני סבורה שבית המשפט צריך למצוא מתווה לשחרר אותו באופן הזה שתיעשה בדיקה ולא בתנאי מעצר".

החשוד הוסיף ואמר: "אני באתי לאיים על הרב שיעזוב אותי. הוא פשוט לא עוצר. זה עבריין מרוח הקודש חייבים לעצור דבר כזה".

עו"ד אוזן טענה כי נציג המשטרה מתעלם מטענות החשוד. "אני אבקש לחקור את הרב תחת אזהרה בגין הטענות החמורות שנשמעו באולם", אמרה.

השופט אריאל סלטו אמר בהחלטתו כי "לפניי בקשה ראשונה להארכת מעצרו של החשוד, אשר נעצר הלילה, 3.1.23 בשעה 05:00 בחשד לביצוע עבירה של איומים. על פי החשד, החשוד איים בפגיעה באדם אחר באוזני אחיו. היחידה החוקרת מבקשת להאריך את מעצרו למשך 3 ימים". הוא מציין כי עיין בחומר החקירה ו"קם חשד סביר הקושר את החשוד לעבירה המיוחסת לו. מעשיו של החשוד מקיימים עילת מעצר מסוג מסוכנות".

בשל כך, הורה בית המשפט על הארכת מעצרו עד למחר, ובנוסף, הורה לפסיכיאטרית המחוזית לבדוק את החשוד בדיקה ראשונית לצורך בחינת כשירותו למעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר