סערת בן גביר בהר הבית

"פחות מתאים שתטיף מוסר"; ח"כ משה גפני מתח ביקורת, השר בן גביר הגיב בתוקפנות

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, התייחס בפתח הדיון לעליית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית - ומחה על כך • בן גביר, מצדו, הגיב בתוקפנות לדברי יו"ר דגל התורה ואמר: "פחות מתאים שתטיף" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דברי ח"כ משה גפני, בוועדה (צילום: ערוץ הכנסת, אוליבייר פיטוסי פלאש 90)

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, התייחס הבוקר (רביעי) בפתח הדיון לעליית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית, ומחה על כך. בן גביר, מצדו, הגיב בתוקפנות.

"העמדה שלי שאסור עפ"י ההלכה לעלות להר הבית", אמר גפני, "אמרתי את זה גם לח"כ בן גביר, גם בעבר וגם היום. אני חושב שזה לא בסדר. במקום שיש בו את קודשי הקודשים אסור לעלות לשם. לכן כל הרבנים הראשיים לדורותיהם אסרו את זה, ואמרו שזה חיוב כרת".

לדבריו, "איש ציבור שמראה דרך לציבור שלם זה לא בסדר, אני מכבד אותו אבל זה דבר שאסור. לצד העמדה ההלכתית, לא מרוויחים מזה כלום, סתם מתגרים בכל העולם. זה שאתה לא עולה - זה לא אומר שזה לא שלי, להפך זה קודש הקודשים. אין פה חילוק בין הציונות הדתית לעמדה החרדית, לעמדת הרוב המכריע הדבר אסור".

השר בן גביר הגיב לגפני וכתב: "הרב גפני, מעריך אותך מאוד אבל סבור שמפלגה שלא רוצה להיות בממשלה, כדי לא לשאת באחריות על המדינה, פחות מתאים שתטיף מוסר.

"הר הבית הוא לא רק עניין דתי (והרבנים שלנו קובעים שמצווה לעלות!), זה גם סמל לריבונות ומשילות והאוייב בוחן אותנו לפי מעשינו שם. במשמרת שלנו, ישראל לא תיכנע לחמאס".

הבוקר יצא ביטאון 'דגל התורה' במתקפה חריפה נגד העלייה של בן גביר להר הבית. בכותרת הראשית נכתב כי "חרף האיסור ההלכתי החמור, בניגוד לדעת גדולי הדורות זצוק"ל ויבדלחט"א ותוך סיכון ביטחוני: פרובוקציה בהר הבית, בליץ גינויים בעולם".

לצד זה פורסם מאמר מערכת, תחת הכותרת "התגרות מיותרת ומסוכנת", בו נכתב כי "העולם הערבי ומדינות העולם אינן מוחות כמובן על הנקודה ההלכתית שיהודי חובש כיפה נכנס למקום שגדולי פוסקי ההלכה בדורות האחרונים (גם מרבית פוסקי החוג שאליו הוא משתייך) קבעו כי הכניסה אליו אסורה באיסור חמור על פי ההלכה. אנו נעשה זאת ללא מורא ובקול גדול, לצד ההיבטים האחרים על המעשה הפסול".

בהמשך המאמר נכתב כי "מופעי ראווה פסולים שכאלו, מסכנים חיי יהודים ומשחקים לידי המסיתים בצריחי המסגדים, ה'אידיאולוגים הרצחניים' של החמאס והתנועה האסלאמית, שמשתמשים במעשים חסרי תוחלת ועתירי איוולת שכאלו כדי לשכנע את ההמון הפלשתיני שה'יאהוד' הולך לסלק את 'אל אקצה' ממקומו ולשגרו ל'פעולות נקמה' חייתיות".

"מי מתיר לאנשים אלו (למרבה החרפה, יש בהם גם בעלי חזות חרדית) לסכן חיי יהודים שלא לצורך ובניגוד להלכה הברורה?", תוהה כותב המאמר, "ובשביל מה? הלא את 'בית המקדש השלישי' הם לא מתיימרים לבנות, איזה ערך יש ל'סיבוב ניצחון' בן כמה דקות מול המצלמות - מלבד התקווה לדיווידנד תקשורתי?".

ח"כ איתמר בן גביר הגיב בטוויטר וכתב כי "יתד נאמן' נגד מדינה לעם היהודי ומתנגדים לכך שחילונים יגורו כאן".

ח"כ אלמוג כהן מ'עוצמה יהודית' כתב: "היתד הזה לא נאמן למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר