שבירת דלת, התזת בנזין והצתה

שלב אחר שלב: כך הוצתה חנות הסלולר בירושלים | התיעוד נחשף

כחודשיים לאחר הצתת חנות הסלולר ברחוב מלכי ישראל בירושלים, במסגרת מאבק הקנאים, הגישה המשטרה כתב אישום חמור נגד יהושע דדון - החשוד המרכזי בהצתה, שנעצר לאחר מרדף ממושך | כעת אנו חושפים את התיעוד ממצלמות האבטחה של הצתת החנות, שלב אחר שלב • צפו בתיעוד (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |

ערב יום הכיפורים, יום ראשון ז' בתשרי, לפנות בוקר - הוצתה חנות סלולר ברחוב מלכי ישראל בירושלים, והעלתה לשיא חדש את מאבק הקנאים נגד חנויות למכירת טלפונים. כעת, אנו חושפים ב'כיכר השבת' את התיעוד ממצלמת האבטחה של הצתת החנות בידי החשוד המרכזי נגדו הוגש כתב אישום.

סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר, התקבל דיווח במוקד 102 של כבאות והצלה ירושלים על שריפה בחנות, בקומת הקרקע של בניין מגורים בן שתי קומות ברחוב מלכי ישראל בירושלים. למקום הוזנקו ארבעה צוותים של כיבוי אש ומנוף גבהים. הצוותים, זיהו שריפה מפותחת בתוך חנות למכירת טלפונים סלולריים.

לוחמי האש השתלטו על השריפה במקביל לפעולות סריקה ושחרור עשן מהמבנה ובדירות שסמוכות אליו. בחסדי שמים, במהלך הסריקות לא אותרו לכודים. כעבור זמן קצר הושגה שליטה באש.

החשוד מובא להארכת מעצר (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

מיד לאחר השריפה החנות, דווח ב'כיכר השבת' כי החנות הוצתה על רקע המאבק נגד חנויות הסלולר בשכונה, וזאת לאחר תקופה שקטה שבה לא התרחשו הפגנות בנושא.

ארבעה שבועות לאחר הצתת החנות, עצרה המשטרה תושב בית שמש, בן 20, בחשד למעורבות בהצתת חנות הסלולר. החשוד נחקר ביחידה לפשעים חמורים של משטרת ירושלים, שנטלה פיקוד על התיק. לאחר חקירתו, הוא הובא בפני ביהמ"ש, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשמונה ימים.

עורך דינו של החשוד עורך הדין רועי פוליטי אמר בדיון, כי "לחשוד הוצג תיעוד שהוא היה בירושלים באותו לילה ולא בבית שמש, והחשוד טוען שהוא היה בירושלים בגלל ימי הסליחות והוא הגיע להגיד סליחות, אני מבקש לשחרר את החשוד, שמונה ימים זה הרבה, זה נועד לשבור את החשוד".

השופט שמע את שני הצדדים והחליט להיענות באופן חלקי לבקשת המשטרה ולהאריך את מעצרו של החשוד רק בארבעה ימים, לאחריהן, ביקשה המשטרה לשחרר בתנאים מגבילים את החשוד, וזאת בהסכמה עם עורך דינו רועי פוליטי. ביהמ"ש נענה לבקשה ושחררו בתנאים.

כחודש לאחר מכן, עצרה המשטרה בבית שמש את יהושע דדון חשוד נוסף בפרשה - לאחר מרדף שערכה אחריו, ובית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים. המרדף כלל מספר פשיטות על הבית שלו, כאשר בלשים המתינו לו מחוץ לבית במשך שעות רבות - עד שהצליחו לשים עליו את ידם.

בעקבות הארכת מעצרו, יצאו הקנאים להפגנות מחאה סוערות בבית שמש וברחוב יחזקאל בירושלים, שם נגרמו נזקים למספר אוטובוסים, אך למרות זאת, ביהמ"ש נעתר גם לבקשה השנייה של המשטרה והאריך את מעצרו בשלושה ימים.

כעבור כשבוע, הודיעה המשטרה כי פענחה את הצתת חנות הסלולר - אך הודתה כי עצרה רק חשוד אחד בפרשה, כשלדבריה הוא החשוד המרכזי בהצתה.

לפני כשבועיים, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד יהושע דדון, המואשם בהצתת חנות הסלולר, ברקע המאבק המתנהל נגד חנויות שאינן מחזיקות בתעודת כשרות.

על פי המתואר בכתב אישום, הנאשם הגיע עם חברו לשטיבלך 'זכרון משה' בירושלים בשעת לילה מאוחרת, שם ניגשו אליו שלושה אנשים והציעו לו לשרוף איתם את החנות. הוא הסכים מטעמים אידיאולוגים והם חילקו ביניהם את התפקידים. אחרי השעה ארבע לפנות בוקר, הם הגיעו לעבר החנות כאשר שלושה מהם עם לבוש ארוך וטליתות על פניהם, ואחד נוסף החזיק את השקית עם בנזין.

אחד מהם ניסה לפרוץ את דלת החנות בעזרת לום, והשני שבר את דלת הזכוכית של החנות בעזרת פטיש. השלישי נכנס לתוך החנות והחל לשפוך חומר דליק. בשלב זה, הנאשם זרק חפץ בוער לתוך החנות. כעבור רגעים ספורים חזרו, הוא השליך שוב חפץ בוער לתוך החנות - והפעם הוא גרם לפיצוץ בעסק, שבער עד לכיבויו על ידי כוחות הכיבוי שהגיעו למקום.

כתוצאה מכך, העסק הוצת כליל עם כל הסחורה שהייתה בתוך החנות. הנזק מוערך, לפי העובדות בכתב האישום, בסכום של 600,000 שקלים. בנוסף, נגרם נזק לרכב שחנה בסמוך ולכספומט נייד שהיו בסמוך לעסק. בנוסף, הוא מואשם כי נמלט לאזור מירון, ובכך ניסה להכשיל את ההליך השיפוטי - כאשר לא התייצב לחקירה. הוא מואשם בעבירות של סחיטה, הצתה ושיבוש הליכי משפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר