שיעור אקטואלי

האם אתם יודעים מי היו האחים של משה רבינו? | צפו

לקראת פרשת השבוע - פרשת שמות, המספרת על לידתו של משה רבינו - המרצה העולמי הרב מיכאל סורוצקין עושה סדר - "מי היו האחים של משה רבינו"? | צפו בשיעור מזווית אחרת (יהדות TV)

הרב מיכאל סורוצקין על פרשת שמות (צילום: אילנה אינפו)

בשבת הקרובה נקרא פרשת שמות המספרת על לידתו של משה רבינו, המרצה העולמי הרב מיכאל סורוצקין, בשיעור על מקרה עלום של "מי היו האחים של משה רבינו"?.

על היחוס העלום של אלדד ומידד המופיעים בספר במדבר כחלק משבעים הזקנים שסייעו למשה בהנהגה נחלקו הראשונים. לשיטת יונתן בן עוזיאל בתרגומו- היו הם אחי משה ואהרן מן האם - כאשר גירש עמרם את יוכבד הלכה ונשאה לאליצפן בן פרנך נשיא שבט זבולון וילדה אותם באותה העת, ואילו לשיטת הדעת זקנים מבעלי התוספות היו הם אחי משה ואהרן מן האב – כאשר גירש עמרם את יוכבד , נשא אשה אחרת והולידם.

וגם, האם מצינו זקנים- בני שנה? מה הן המצוות שחידש עמרם אבי משה במצרים? פשר נוסח המצבה על קברם של אלדד ומידד לפי עדותו של רבי עמרם בשם רבי הלל מתקופת הגאונים? והאם עמרם היה חי בעת מתן תורה? הגנוזות שמתבהרות מעיון מעמיק במקורות.

ובשולי השיעור- מה הייתה תשובתו של בעל ה"דברי חיים" מצאנז לשואל על פער הגילאים שאשה יכולה להיות מבוגרת מבעלה לפי השקפת התורה?

צפו בשיעור המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר