ניצלו דקות של שפיות

במחלקה הפסיכיאטרית: הרבנים הצליחו להוציא גט לעגונה

סיפור דרמטי התרחש השבוע בבית הדין הרבני בירושלים, או ליתר דיוק, במחלקה הפסיכיאטרית במרכז הרפואי "איתנים" • בשעות בודדות של שפיות שיחרר בעל פגוע נפש את האישה מעגינותה (חרדים)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
בית הדין הרבני (צילום: Yossi Zamir / Flash 90)

סיפור סבוך וקשה הגיע השבוע לסיומו הטוב. דייני בית הדין הרבני האזורי בירושלים הגיעו במהלך השבוע האחרון למרכז הרפואי הפסיכיאטרי "איתנים", יחד עם סופר סת"ם, עדים ושליח - והצליחו לפתור תיק עגינות מורכב וסבוך ולגאול עגונה.

הסיפור הינו על בני זוג שנישאו לפני ארבע שנים. לאחר שנתיים של נישואין נקלע הבעל למצב פסיכוטי קשה ואושפז במחלקה הסגורה במרכז הרפואי "איתנים" שבהרי ירושלים.

לבקשת הכלה הצעירה שגדלה במשפחה מאמצת, החליט בית הדין על חיוב בגט.

במהלך הזמן נעשו ניסיונות חוזרים ונשנים של בית הדין הרבני לסדר גט לאישה אך הם לא עלו יפה בשל מצבו הפסיכוטי של הבעל שלא אפשר מתן גט מבחינה הלכתית, כל זאת למרות שיתוף פעולה של כל הגורמים, משפחות הצדדים, המרכז הרפואי והדיינים כאחד.

חברי בית הדין הרבני לא אמרו נואש והם עקבו באופן שוטף אחרי מצבו של האיש.

כל הזמן הזה הם היו בקשר רציף עם הצוות הרפואי לבחינת מצבו של הבעל כדי לנסות ולאתר שעת כושר של שפיות, בה ניתן יהיה לסדר גט. כך למשל, בערב פסח האחרון הסתמנה לכאורה שעה קלה של שפיות וראש אבות בתי הדין בירושלים הרב מרדכי רלב"ג מיהר למרכז הרפואי, אולם לאכזבתו התברר כי האיש שוב אינו כשיר וכי לא ניתן להציל את האישה.

השבוע חלה תפנית. במרכז הרפואי בישרו כי חל שינוי פתאומי לטובה אצל הבעל. כיוון שהראב"ד הרב רלב"ג שוהה בחו"ל באירוע משפחתי הוא הורה לבצע הכל על מנת לתת מענה בעיתוי הנכון. אב בית הדין הרבני הרב יצחק אושינסקי נרתם למשימה הדחופה, כמו גם המזכיר הראשי, הרב משה ביטון שהשיג צוות גיטין דחוף שכלל סופר סת"ם, שליח ועדים שהצטרפו לדיינים והגיעו למחלקה הפסיכיאטרית הסגורה במרכז הרפואי 'איתנים' בתאום מול הגורמים הרפואיים והסוציאליים.

וכך, ברגע של שפיות הבעל מינה שליח, סופר הסת"ם כתב את הגט, וכעבור שעה קלה קיבלה האישה את גיטה ושוחררה מעגינותה כל זאת לפני שקיעת החמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר