מי ימלא את מקומו של דרעי?

בש"ס משגרים איום לנתניהו: "אם דרעי ייפסל ולא תקודם חקיקה מהירה - אין ממשלה"

שופטי בג"צ צפויים לפרסם כבר מחר את פסק הדין בעתירות נגד מינוי יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר ובמערכת הפוליטית והמשפטית מעריכים כי דרעי ייפסל • בש"ס מעריכים: דרעי לא יוכל לכהן כשר חודשים ארוכים ומאיימים על נתניהו: אם לא תהיה חקיקה מהירה - אין ממשלה • מי ימלא את מקומו של דרעי והאם אטיאס יחזור? | ישי כהן עם כל הפרטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בטבת תשפ"ג | 18.01.23
ייפרד מהממשלה? אריה דרעי ובנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שופטי בית המשפט העליון צפויים לפרסם כבר מחר (חמישי) את פסק הדין בעתירות נגד מינוי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לשר בממשלת נתניהו השישית.

במערכת הפוליטית והמשפטית מעריכים כי בג"צ יפסול ברוב גדול את דרעי מלכהן כשר וידרוש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר את דרעי מתפקידו. טרם ברור באיזו עילה בג"צ יפסול את דרעי - אם אכן יפסול, וגם לזה יש השפעה באשר לעתידו של יו"ר ש"ס.

בשיחות בין בכירים בש"ס לבכירים בליכוד, הצדדים העריכו כי במידה ובג"צ יפסול את דרעי הרי שהוא יורחק משולחן הממשלה לתקופה ארוכה שכן ייקח חודשים לא מעטים להעברת החקיקה שתוכל להחזירו לתפקיד שר, וגם אז ייתכן ובג"צ יתערב שוב.

אלא שח"כים ושרים בש"ס מאיימים הבוקר כי אם בג"ץ אכן יפסול את דרעי ונתניהו לא יקדם חקיקה מהירה להחזירו - לא תהיה ממשלה. "נמליץ למועצת חכמי התורה לפרק את הממשלה", הם אומרים באיום שמופנה ישירות לראש הממשלה נתניהו.

על שולחנו של דרעי מונחות מספר אופציות ליום שאחרי הפסילה הצפויה. דרעי לא מתכוון להחזיר את משרדי הפנים והבריאות לידי 'הליכוד' והוא בוחן אופציה של הפקדת התיקים בידי גורם חיצוני כדוגמת השר לשעבר אריאל אטיאס. אופציה נוספת שדרעי בוחן היא הפקדת התיקים בידי אחד מחברי הכנסת המכהנים כדוגמת סגנו, ח"כ משה ארבל.

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', דרעי עצמו התבטא ביום שני במהלך ישיבת סיעת ש"ס הסגורה והסביר כי גם אם בג"צ יפסול אותו הרי שזו תהיה בעיה של נתניהו שיצטרך להעביר חקיקה מהירה כדי להחזירו לשולחן הממשלה.

לדברי דרעי: "החלטת בג"צ ידועה מראש, זו לא בעיה שלי, זה כאב ראש של נתניהו". שעה קלה לאחר הישיבה נכנס דרעי לפגישה ארוכה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בכנסת.

השר ביטון: "לא תהיה שניה אחת שדרעי לא יהיה שר, נגיב בצורה הכי חדה"

בריאיון באולפן 'כיכר השבת', התבטא השר חיי ביטון ואמר: "אני משפטן, תאמין לי אני לומד את הדברים, לא יכול להיות דבר כזה שהחבורה הזאת מחליטה פעם אחר פעם להתנכל לאריה דרעי, משחקים איתו על משהו שאומר מנדלבליט שזה אפילו לא עכברון. הם לא יכולים לראות אותו, נתפסים עליו במשהו מטופש, שיגעו אותו להודות. הם הביאו אותו למצב, הראו לו מה היה בהיסטוריה, הם במגמה לחסום אותו, זה לא יעזור להם.

"אני לא נכנס לתהליך איך שזה יקרה, נעמוד על רגלנו האחוריות, לא רק ש"ס אלא כל ה-64 מנדטים, נעשה בכל דרך אפשרית שלא תהיה שניה אחת שהוא לא יהיה שר. נעשה הכל. אם המצב הזה יהיה והשופטים יביאו שוב את עילת הסבירות, בעילה הזו הם השתלטו על המדינה, אם הם יילכו על הראש שלו - אנחנו נגיב בצורה הכי מהירה והכי חדה כדי להחזיר אותו למקומו".

בתחילת השבוע התבטא שר בש"ס בשיחה עם 'כיכר השבת' ואמר: ""טעינו ששתקנו במשך כל השנים כשדרעי עבר עינוי דין, הוא נרדף רק בגלל היותו אריה מכלוף דרעי", טוען השר הבוקר. לדבריו, "חשבנו שינהגו בו אחרת, מסתבר שטעינו. לא חלמנו שנגיע לרגע הזה שבג״צ יפסול אותו מלכהן כשר בשל עבירות מס שכל אזרח פשוט היה מסיים עם כופר בלבד".

השר סוסיף: "אריה יכהן כשר בממשלה, עם או בלי אישור בג"צ". עוד אומר השר: "11 מנדטים הצביעו לדרעי, הסבירות שלהם לא פחות חשובה מסבירות של 11 שופטים. עילת הסבירות תבוטל ותחזור לציבור שיכריע מה סביר ומה לא״.

בריאיון בערוץ הכנסת התבטא ח"כ אברהם בצלאל כי אם שופטי בג"ץ יפסלו את אריה דרעי - הם "יורים לעצמם בראש"; "אם הם יפסקו ויפסלו את אריה דרעי הם יורים לעצמם בראש - ברמה הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר