נלחצו מהביקורת

ממשיכים להבהיר: "את כל מסי ליברמן המרושעים - מבטלים"

לאחר הסערה בעקבות הדיווח על כוונת אריה דרעי לשקול שלא להפחית את המס שהטיל אביגדור ליברמן על השתיה המתוקה, בש"ס ממשיכים להבהיר: "מיסים שהוטלו בזדון לפגוע בציבור החרדי ואין כל כוונה להשאיר אותם" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אמש (שני) דווח כי יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, שוקל שלא להפחית את המס על השתיה מתוקה, בניגוד מוחלט לבטחת הבחירות המרכזית שלו, מה שעורר סערה גדולה. בתחילה בש"ס לא הכחישו את הדיווח ואף ניסו להסביר מדוע יש לשקול את הנושא אך בשל הביקורת הקשה מיהרו להכחיש.

בהודעה רשמית של תנועת ש"ס שפורסמה הלילה נאמר: "את כל מסי ליברמן המרושעים אנחנו מבטלים - ללא כל פקפוק. כך עשינו בביטול מס חד פעמי וכך עושים כעת בשתיה המתוקה כששר האוצר כבר פרסם את ההערות לציבור לפני ביטול המס. אלו מיסים שהוטלו בזדון לפגוע בציבור החרדי ואין כל כוונה להשאיר אותם.

"לצד זאת, נבחנות יוזמות הסברה כדי להעלות את המודעות לנושא הבריאותי בשתיה המתוקה".

כזכור, ב'כאן' דווח כי ראשי מפלגות הקואליציה מקיימים חשיבה מחודשת בנושא, כאשר הנושא עלה לאחר פניה מצד גוף בשם 'נשות ש"ס', שם ביקשו לבחון שוב בנושא.בעקבות המכתב, דרעי שוקל לבטל את ביטול המס על השתיה מתוקה ולהוריד את המס רק על משקאות ללא סוכר.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הגיב ואמר: "עמדתינו היא שצריך למחוק את כל הגזירות של שר האוצר הכושל איווט ליברמן. ובאם יהיו דברים שצריך לתקן - אנחנו נתקן לאחר מכן".

לאחר הביקורת הציבורית דרעי פרסם הודעה חריגה בה נאמר: "המס שהטיל ליברמן על השתיה המתוקה לא נבע מדאגה לבריאות הציבור שלנו אלא ממטרה מכוונת לפגוע בו בכיס. הבטחנו לבטל את המס הזה וכך בכוונתנו לעשות.

"עם זאת, בשבועות האחרונים אני מקבל פניות רבות ממשפחות והורים רבים המביעים דאגה מהנזקים הרפואיים החמורים מצריכה מוגברת של השתיה המתוקה. בשל כך, במקביל להורדת המס, אני בוחן לקדם יוזמות הסברה ופעולות נוספות כדי לחדד את הנושא הבריאותי".

כזכור, לאחר החלטת הממשלה הקודמת להטיל מס על השתייה מתוקה, דרעי כינס מסיבת עיתונאים בחדר סיעת ש"ס בכנסת ותקף: "ממשלת מדושני העונג הם חזקים על חלשים בגלל זה הם מטילים מס על משפחות ברוכות ילדים שקונות לכבוד שבת שתייה מתוקה, במקום להטיל מס על שתייה שמזיקה הרבה יותר כמו וויסקי, וודקה יקרה, יין לבן. המכנה המשותף לכל הגזרות והעלאת המסים הם שמי שישלם את המחיר שלהם הם השכבות החלשות ואנשים שאין להם.".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר