"שיסתכלו בעיניים של הילדים"

השיחה המרגשת בין רה"מ נתניהו ודבורה פאלי - אם הילדים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ניחמו את משפחת פאלי על רצח שני בניהם בפיגוע ברמות | רוה"מ ביקש מהאם דבורה לשים את תמונת הילדים בלשכתו כדי ששועי עולם "יסתכלו בעיניים של הילדים האלה" • צפו (חדשות)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו הגיעו הערב (שלישי) לניחום אבלים בבית משפחת פאלי, בשכונת רמות בירושלים, בו נרצחו שניים מילדי המשפחה: יעקב ישראל בן ה-6 ואשר מנחם בן ה-8 לאחר שנדרסו במכוון בידי מחבל. אביהם של הילדים שנרצחו, אברהם נח פאלי, מאושפז במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם.

אם המשפחה, דבורה פאלי, סיפרה לרה"מ ורעייתו על שני ילידה הקטנים שנקברו אחד אחרי השני, ואמרה כי הם מוקפים בתמיכה של עם ישראל וכי האמונה היא זו שמחזיקה אותם. רה"מ ורעייתו אמרו כי האמונה עוזרת להתגבר על האסון וציינו שכל עם ישראל מחבק אותם בצערם.

כשחנה דבורה הראתה את תמונת הילדים, אמר לה ראש הממשלה: "אני מבקש את רשותך לשים את התמונה בלשכתי. הסיפור הנורא הזה יעזור לי להסביר לשועי עולם מה ההבדל בין עם ישראל לאויבנו. בזמן שאויבנו רצחו את שני הנשמות האלה, כוחותינו היו בטורקיה והצילו חיים".

דבורה פלאי, נענתה בחיוב לבקשה וסיפרה על הפסיפס המדהים של עם ישראל שמגיע לנחם ומשתתף בצערם - למרות שהם כלל לא מכירים.

רה"מ נתניהו ורעייתו שמעו מבני המשפחה על מצבו של אב המשפחה, שעוד מורדם ומונשם בבית החולים. בני המשפחה ביקשו להתפלל לרפואת אברהם נח בן יהודית. רה"מ ורעייתו איחלו החלמה מהירה ושלמה.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', כשעה קודם הגעת הפמליה של ראש הממשלה, הגיע שליח מיוחד מלשכת ראש הממשלה ובידו מכתב ניחומים הממוען לאם המשפחה - דבורה פאלי מראש הממשלה.

במכתב הניחומים, כתב נתניהו: "בני משפחת פאלי היקרים, אני מבקש להביע בשמי ובשם ממשלת ישראל כאב עמוק על גדיעת חייהם של הבנים-האחים טהורי הלב, אשר מנחם ז"ל ויעקב ישראל ז"ל, בפיגוע הטרור הנפשע בשכונת רמות בירושלים.

"בימים האחרונים נחשף העם כולו לדמותם המאירה של אשר ויעקב. הם היו בשר מבשרכם – דבורה ואברהם, אפרת, שרי, צבי, מנוחי, מוישי, יחיאל ותהילה. התום שהקרינו כבש את כל מי שזכה להכירם; תמיד דבקים בערכים יהודיים, מחפשים את הטוב וחדורי רצון נתינה לכל אדם. ילדים קטנים עם נשמה גדולה!

"לדאבון הלב, מחבל בן עוולה גזל מאיתכם – מכולנו – את אשר ויעקב הנפלאים. הם נפלו קורבן לשנאה רצחנית, חסרת עכבות מוסריות, של חיית אדם רק בשל היותם יהודים וישראלים. ראיתי את התמונות מהלוויותיהם רבות-המשתתפים בערב שבת 'יתרו' ובמוצאי שבת זו, ולחלוחית עמדה בעיניי.

"תשובתנו לצוררי ישראל חדה ונחרצת: להמשיך בבניין ארצנו, לחזק את אחדות עמנו, להעצים את האמונה בצדקת דרכנו כדי לגבור על כל צר ואויב. זהו ביתנו, ואנו נישאר פה בעזרת השם לנצח נצחים.

"יקיריי בני משפחת פאלי, אני ורעייתי שרה מוסרים לכם את מלוא תנחומינו. בד בבד אנו נושאים תפילה להחלמתו של אברהם מפציעתו הקשה. העבירו נא את דבר השתתפותנו בצערכם לכל קרוביכם ומכריכם.

"נוסיף לזכור את אשר ויעקב הנאהבים והנעימים, כשנשמתם הזכה צרורה בצרור חיינו.

"'בְּלַע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר