בהליך גישור

פרשיית הסחיטה באיומים: כתבי האישום נגד אנשי 'הפלג' נגנזו

4 שנים אחרי שהוחלט בפרקליטות להגיש כתבי אישום חמורים כנגד ראשי 'הפלג' - גנזה הפרקליטות את כתבי האישום. עורך דינו של שמוליק אלישיב: "ביטול כתב האישום הוא פרי של מלחמה חסרת פשרות" (חרדים, פלילי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
גרוסמן בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

נגנז כתב האישום החמור כנגד בכירי 'הפלג' שהואשמו בהטרדות וסחיטה באיומים. עורך עיתון 'הפלס' נתי גרוסמן, שמוליק אלישיב ואברהם טריגר, נעצרו ואף נחקרו בחשד כי בהוראתם ובתכנונם הוטרדו בכירים במשק הישראלי, בהם בעלי תנובה, אוסם ועוד. כך חושף הערב (שני) נטעאל בנדל ב'ישראל היום'.

הרקע, כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת': עיתון 'הפלס' הוקם לאחר שהנהלת הביטאון הליטאי המרכזי 'יתד נאמן' פיטרה את גרוסמן מעריכת העיתון יחד עם פיטורי מנכ"ל העיתון דאז - לבין. גרוסמן החליט לפתוח ביחד עם לבין עיתון מתחרה.

בתגובה, הכריזו ב'יתד נאמן' חרם פרסומות על הפלס והודיעו לכל חברות הפרסום כי מי שיפרסם ב'הפלס' - לא יוכל לפרסם ב'יתד'.

החרם היווה מכה קשה לעיתון החדש שעוד עמד בחיתוליו ואיים למוטט אותו כלכלית. לפי החשד, גרוסמן, אלישיב וטריגר החליטו לפעול באלימות קשה כנגד המפרסמים והחלו להטריד אותם על ידי שלוחיהם בשיחות טלפוניות תוך שהם מהלכים אימים לכאורה על ראשי החברות הגדולות במשק.

ראשי החברות הגדולות במשק הגישו תלונות חוזרות ונשנות במשטרת ישראל תוך שהם מספקים למשטרה הקלטות משיחות ההטרדה אותם קיבלו והמשטרה אכן החלה לחקור את הפרשייה.

לאחר חקירה מהירה הצליחו במשטרה לפענח את זהותם של מארגני ההטרדות ואף עצרה אותם לחקירה בסיומה הוגש כנגדם כתב אישום בגין 27 עבירות של סחיטה באיומים והטרדות.

אולם, היום כאמור, החליטו בפרקליטות לגנוז את כתבי האישום החמורים שהוגשו כנגד הסוחטים, זאת לאור הליך גישור שנוהל בידי השופטת רונית פוזננסקי - כץ.

עורכי דינם של הנאשמים מיהרו לברך על ההחלטה לגנוז את כתבי האישום נגדם וטענו כי לאחר עינוי דין של 4 שנים, טוב עשתה הפרקליטות שגנזה את כתבי האישום שדינם אחת היה להיגנז.

יצוין, כי מיד עם היוודע פסק הדין, עלה עורך הפלס נתן זאב גרוסמן למעונם של מנהיג הפלג ראש הישיבה הגר"א דויטש ולמעונו של הגר"ע אוירבך. הרבנים בירכו אותו על הפיסקה המרנינה ועשו עימו לחיים.

עם הגר"א דויטש
עם הגר"ע אוירבך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר