"אנחנו מוכנים לשלם את המחיר"

ב"מפגן הזדהות" של 'העדה' עם החשוד בהצתת החנות - עימותים עם המשטרה

מאות מאנשי 'העדה החרדית' ב"מפגן הזדהות" בכיכר השבת בירושלים, בעקבות המשך מעצרו של יהושע דדון, שנאשם בהצתת חנות הסלולר | בנו נשא דברים: "אני ואחים שלי מסכימים להקריב - כדי להציל את הציבור מהסכנות של הטכנולוגיה" | לאחר העצרת התעמתו המפגינים עם המשטרה | תיעוד נרחב (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בשבט תשפ"ג | 21.02.23
עימותים בין המפגינים למשטרה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות מאנשי 'העדה החרדית' קיימו הערב (שלישי) "מפגן הזדהות" על פני כיכר השבת בירושלים, בעקבות המשך מעצרו של יהושע דדון, תושב בית שמש, שנאשם בהצתת חנות הסלולר שפעלה ללא חותמת כשרות, לפני מספר חודשים בשכונת גאולה בירושלים.

עם תום העצרת, מאות המפגינים יצאו בצעדה לכיוון בניין פרקליטות מחוז ירושלים במרכז העיר. המפגינים עצרו להפגין מחוץ למשרדי ימ"ר ירושלים ובית משפט השלום בירושלים. במקום נרשמים עימותים בית מפגינים לשוטרים.

לאחר מכן המפגינים המשיכו לכביש 1, שם חסמו את הכביש פינת רחוב שבטי ישראל. בהמשך, הם חסמו את נסיעת הרכבת הקלה והתעמתו עם כוחות המשטרה. אחד המפגינים אף ניפץ את חלון של הרכבת.

דדון, הועבר לפני מספר ימים מכלא ניצן לכלא לצלמון, לאחר שמחוץ לכלא ניצן נערכו בתקופה האחרונה מספר הפגנות נגד המשך מעצרו.

יהושע דדון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, נגד דדון הוגש כתב אישום ומעצרו הוארך עד להחלטה אחרת. בימים אלה הוא ממתין לתסקיר, כאשר הליך ההוכחות בתיק בו הוא מואשם - טרם התחיל.

על המפגן, חתמו חברי בית הדין של 'העדה החרדית', ודיינים ורבנים בכירים מ'העדה' נואמים בעצרת, וכן גם ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה, וראש ישיבת בריסק הגאון רבי יצחק זאב הלוי סולובייצ'יק.

בנו של העצור, נשא דברים בעצרת ואמר כי "מאז שאבא נעצר הגיע לנו תקופה קשה. אבא לא יכול להיות בבית, לא יכול לצאת ולפרנס, לא יכול ללוות אותנו לחיידר ולא להיות איתנו באבות ובנים - אבל אני ואחים שלי מסכימים להקריב את כל זה כדי להציל את הציבור מהסכנות של הטכנולוגיה.

דברי בנו של העצור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אנחנו מוכנים לשלם את המחיר הזה עם אבא צדיק שמוכן להקריב את הקורבן בשביל עם ישראל.

"אנו מקווים שהוא אכן יהיה השליח של עם ישראל לבטל את הגזירות. הקב"ה יקבל את הצער ויבטל את הגזירות ובמהרה בימינו נזכה לביאת המשיח וביטול מדינת הרשע אמן ואמן".

במודעות שנתלו ברחובות בימים האחרונים מטעם העדה החרדית נכתב: "בתקופה האחרונה עצרו כמה אנשים בגין הפעילות נגד בעלי החנויות, ובעל משפחה יהושע דדון אשר נידון ועומד במשפטים בל ידעום חלילה למעצר ממושך".

יצוין כי המשטרה נערכה בכוחות גדולים באזור העצרת. רחובות שטראוס, ישעיהו, יחזקאל וגאולה - נחסמו לתנועה.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה פועלים בשעה האחרונה במרכז העיר ירושלים בעקבות מחאה שהפכה להפרת סדר אלימה באזור.

"חלק ממשתפי מחאה שיצאו בתהלוכה בשעות האחרונות, החלו במעשי ונדליזם ויידוי אבנים שגרמו נזקים לשמשת הרכבת הקלה באזור ציר בר לב בירושלים. קודם לכן גרמו נזק לרכב ולשער באזור מגרש הרוסים.

"לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה, המשיכו המתפרעים להפר את הסדר וכוחות המשטרה פעלו להדוף את המתפרעים בכוח. גם בשעה זו, כוחות המשטרה פועלים באזור לשמירת הסדר באזור.

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר את הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם ומעשי אלימות בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר