פרסום ראשון

התיק התהפך: כך נגמר משפטו של השוטר שהואשם בדחיפת העו"ד החרדי

התיק נגד השוטר אליה מירון - שהואשם בתקיפה של העו"ד החרדי דב פרנקל - בליל שבת בשכונת מאה שערם לפני שלוש שנים והטחתו אל הכביש - נסגר באישום של אי מניעת דחיפה על-ידי שוטר אחר - אך ללא הרשעה | ביהמ"ש סבור כי כתב האישום בתיק הוגש נגד השוטר שלא נכון | כל הפרטים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אליה מירון על רקע תקיפת עו"ד פרנקל (צילום: מצלמת אבטחה; חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: התיק נגד השוטר שהואשם בתקיפה של העו"ד החרדי דב פרנקל - נסגר באישום של אי מניעת דחיפה על-ידי שוטר אחר - אך ללא הרשעה.

בית המשפט החליט אמש (שלישי) שלא להרשיע את השוטר אליה מירון, שהואשם תחילה בהשלכתו של עורך הדין החרדי, דב פרנקל, אל הכביש, בליל שבת קודש בשכונת מאה שערים, לפני כשלוש שנים - וזאת לאחר שכתב האישום שהוגש נגדו, תוקן.

בפתח הדיון בבית המשפט השלום בירושלים, הודיעו פרקליטיו של השוטר כי "בהמלצת בית המשפט הנאשם חוזר בו מכפירה". ואילו, ב"כ המאשימה עו"ד נטלי חגי אמרה כי "שמענו את הערות בית המשפט בדבר הקושי הראייתי בזיהוי השוטר שדחף את המתלונן, וכן את הקושי בדבר העדויות שנשמעו ושהושפעו על ידי גורמים בעלי עניין בתיק, ולכן אנו מגישים כתב אישום מתוקן".

השוטר אליה מירון בביהמ"ש; ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עו"ד חגי הוסיפה ואמרה לשאלת בית המשפט כי "אנו מאשרים כי מחומר הראיות עולה כי מדובר בקצין מצטיין".

בשלב זה, הודה השוטר מירון במיוחס לו בכתב האישום המתוקן והתחייב בסכום של 500 ₪ שלא לעבור עבירה מסוג זה למשך שנה.

לפי כתב האישום המתוקן, יוחסה לו עבירה של התנהגות פסולה במקום ציבורי - במחדל, על ידי כך שלא מנע את דחיפתו של המתלונן על ידי מי מהכח המשטרתי.

תיעוד התקיפה (מצלמות אבטחה / באדיבות המצלם)

בעקבות כך, כאמור, החליט בית המשפט שלא להרשיע את הנאשם וקבע את אשמו מבלי להרשיעו. השופטת שרון לארי-בבלי ציינה בהחלטתה כי "מצאתי לציין שמדובר בקצין מצטיין אשר אלמלא סכסוך קודם עם מפקדו, שעל פניו עשה על מנת לשבש את ההליכים בתיק, יתכן והתיק לא היה בא לעולם".

עוד קבעה כי "בנסיבות אלה, אני סבורה שאין גם מקום להעמיד את הנאשם לדין משמעתי, ויש לראות בתיק זה ובעינוי הדין שנגרם לו, משום מיצוי ההליכים נגדו. הנאשם הצהיר בפניי על התחייבותו בסך 500 ₪ להימנע מעבירה דומה למשך שנה".

בכתב האישום הראשון שהוגש באמצעות המחלקה לחקירות שוטרים, נגד השוטר אליה מירון, נכתב כי "במועד הרלוונטי לכתב האישום, שירת הנאשם כמפקד צוות במג"ב, במשטרת ישראל. ביום 03.04.20, בשעה 19:30 לערך, כח משטרתי בפיקודו של הנאשם סיים טיפול באירועי הפרות סדר באזור שכונת מאה שערים בירושלים (להלן: "השכונה"), והיה בדרכו אל מחוץ לשכונה. במהלך היציאה צעד הכח ברחוב צדדי בשכונה, ששהו בו באותה עת מעט אזרחים, ללא כל הפרות סדר.

"באותה עת, צעד תושב השכונה, מר דב פרנקל (להלן: "המתלונן"), לכיוון ביתו. המתלונן הבחין בקבוצת השוטרים ועבר ביניהם מבלי להפריע להם. אחד השוטרים ביקש מהמתלונן לעזוב את המקום ובמענה המתלונן אמר לו 'בסדר', והמשיך ללכת. בעודו צועד, שוטר שזהותו אינה ידועה למאשימה, דחף קלות את המתלונן. המתלונן המשיך ללכת.

תיעוד האירוע, מזווית נוספת (מצלמת אבטחה)

"בשלב זה, החל הנאשם בריצה לעבר המתלונן, וללא כל הצדקה דחף אותו בחוזקה עם ידיים פרוסות לעבר פלג גופו העליון והעיפו לכביש למרחק של מספר מטרים. מעוצמת הדחיפה, נפל המתלונן כשכל גופו שרוע על הכביש. הנאשם ושוטרים נוספים התעלמו מהמתלונן שהיה, כאמור, שרוע על הכביש, נמנעו מלסייע לו, עברו מעליו ואמרו לו 'לך הביתה'. כתוצאה מהדחיפה, נגרמו למתלונן שפשופים ושטפי דם בברכו ובידיו".

עוד נכתב, כי "במעשה האמור לעיל תקף הנאשם אדם שלא כדין וגרם לו לחבלה ממשית".

אלא שבמהלך הדיון בביהמ"ש התברר כי כתב האישום הוגש נגד השוטר הלא נכון וכי שוטר אחר דחף את פרנקל - ולא ברור מיהו השוטר, ולכן הוחלט להאשים את השוטר מירון רק באי מניעת הדחיפה - ללא הרשעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר