"ריבוי אירועי פח"ע"

תקיפה בירושלים: ערבי זרק כוס עם שתיה על משפחה חרדית - ונעצר

משפחה חרדית שטיילה בירושלים, הותקפה על-ידי צעיר ערבי, לאחר שזה השליך על המשפחה כוס עם משקה, מרכב המאזדה בו נסע | הכוס לא פגעה במשפחה אך שוטרים שהיו בקרבת מקום עצרו את החשוד | בחקירתו טען כי לא התכוון לפגוע באיש ובית המשפט הורה לשחררו אך נתן עיכוב ביצוע לבקשת המשטרה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מעצר | אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

משפחה חרדית שטיילה אמש (מוצאי שבת) בירושלים, הותקפה על-ידי צעיר ערבי, לאחר שזה השליך על המשפחה כוס עם משקה, מרכב המאזדה בו נסע.

שוטרים שהיו בקרבת מקום, עצרו את החשוד. במהלך התשאול בשטח, הוא טען שהתבלבל ובחקירתו בתחנת המשטרה אמר כי סיים לשתות את המשקה והשליך את הכוס מהחלון כשלא היה איש במקום ולא התכוון לפגוע באיש.

החשוד, הובא לדיון בבית המשפט השלום בירושלים, שם אמר נציג המשטרה כי "האיש התכוון לפגוע במשפחה על רקע היותה חרדית".

נציג המשטרה ביקש מביהמ"ש להאריך את מעצרו של החשוד בשל "ריבוי אירועי הפח"ע (פיגועי טרור. ח"ג) וערעור תחושת הביטחון בכלל ובירושלים בפרט", יחד עם פעולות החקירה שנותרו למשטרה לבצע.

פרקליטו של החשוד מהסנגוריה הציבורית, עו"ד חאג' מופיד, אמר בדיון כי "אני חושב שאין תלונה. אבקש לשחררו. אביו כאן יכול לערוב לו. המשטרה יכולה להמשיך ולחקור ולהזמין מתי שהיא רוצה".

אביו של החשוד, סיפר כי הוא מתגורר בכפר עקב ושבנו שומע לו להוראותיו. "אם הבן שלי יפר הוראה, הודיע למשטרה", התחייב.

השופט מרדכי בורשטין הורה בהחלטתו לשחרר את החשוד ונימק: "אמש, זרק המשיב כוס משקה מחלון רכב וכעולה מדו"ח הפעולה, הדבר היה לכיוון משפחה שהלכה במקום. המשיב מסר גרסה מפורטת, הן בעיכוב במקום והן בתחנת המשטרה".

עוד כתב השופט כי "החשש לשיבוש פעולות חקירה פחות ביותר לאחר שנמסרה גרסה מפורטת ועצמת החשש אינה רבה". השופט ציין עוד כי "יצוין כי אין מחלוקת שהכוס לא פגעה באדם ומכאן שגם עצמת החשד אינה מרובה".

"אין להקל ראש בעבירות ממניע גזעני", הבהיר השופט, "אך במכלול הנסיבות ולנוכח עצמת החשד הפחותה והחשש הקל משיבוש, כמו גם החשש הקל ביותר למסוכנות, יש מקום לשחרר את המשיב בתנאים".

לפיכך, הורה לשחררו בתנאים של התייצבות למשפט ולחקירה לפי הזמנה. אין יצירת קשר עם נהג הרכב למשך 14 יום. להבטחת התנאים האמורים, יחתום המשיב על התחייבות עצמית בסך 5,000 ש"ח וימציא ערב צד ג' אשר יחתום על ערבות בסך 5,000 ש"ח ויפקיד סכום של 500 ש"ח עד ליום שלישי.

המשטרה ביקשה מביהמ"ש עיכוב ביצוע לשחרור וציינה כי תודיע אם תגיש ערר על ההחלטה. פרקליטו של החשוד התנגד לכך אך ביהמ"ש נתן עיכוב ביצוע עד למחר בשעה 10:00 בבוקר והחשוד נותר במעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר