"ל-ה-ת-פ-ל-ל"

שנה ללא מרן שר התורה זצ"ל | תיעוד נדיר: שלוש שאלות על 'זרע של קיימא'

במשך חודשים פרסמנו ב'כיכר השבת' סדרת סרטוני וידאו נדירים ממעון קודשו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, ובהם שאלות, הכרעות ומופתים | כעת, במלאות שנה לפטירתו - אנו מגישים תיעוד נדיר ובו שאלות מהרבנית בת שבע ע"ה ותלמידו הרב אורי טיגר - בעניין 'זרע של קיימא' • צפו (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

במשך חודשים ארוכים, פרסמנו כאן ב'כיכר השבת' סדרת סרטוני וידאו נדירים ממעון קודשו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, ובהם שאלות נדירות, הכרעות הלכתיות ומופתים.

כעת, במלאות שנה לפטירתו של מרן שר התורה זצ"ל - בעיצומו של יום שושן פורים, אנו מגישים תיעוד נדיר נוסף, ובו שלוש שאלות שנשאל מרן בנושא 'זרע של קיימא'.

בסרטון המיוחד שצולם לפני שנים רבות, נראה תלמידו ומקורבו הגדול, הרה"ג רבי אורי טיגר, כשהוא עסוק בענייני ההגהה של ספרי שר התורה, כאשר שתי שאלות מציגה הרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ה, ואת השאלה השלישית מציג הרב טיגר.

התמלול המלא

א

הרבנית בת שבע ע"ה: "חיים יש פה אחד בוכה פה, אשתו נכנסה להריון ובחודש השלישי אמרו לה שאין דופק בעובר, רוצים להפיל לה אותו כי אין דופק".

מרן שר התורה זצ"ל: "איזה בית חולים זה?".

הרבנית בת שבע ע"ה: "ב'מעיני הישועה'".

מרן שר התורה זצ"ל: "ב'מעיני הישועה' והם בדקו - אז באמת אין".

הנכד: "הם חיכו הרבה זמן לילדים".

מרן שר התורה זצ"ל: "מה אפשר לעשות... בעזרת ה' יהיה עוד אחד".

ב

הרבנית בת שבע ע"ה: "חיים אתה יכול רגע אחד לשמוע אותי".

מרן שר התורה זצ"ל: "מה?".

הרבנית בת שבע ע"ה: "רק רגע, אשה אחת יש לה שלוש ילדים, הם בעלי תשובה בעלה אברך והכל, והם חשבו עשרים פעם אם להביא עוד ילד או לא להביא עוד ילד, בסוף הם החליטו להביא עוד ילד ובסוף היתה בעיה והילד נפל, עכשיו היא שואלת היא כבר בת שלושים ותשע אם לחשוב על עוד ילד או לא".

מרן שר התורה זצ"ל: "למה לא?".

הרבנית בת שבע ע"ה: "כי יש להם דירה קטנה ואין להם עוד כח, אין להם כח לעוד ילדים".

מרן שר התורה זצ"ל: "בטח צריך, עד בת ארבעים".

ג

הרב אורי טיגר: "יש אישה אחת בת ארבעים ואחד שהיא מנסה שנה, שנתיים, שלוש להביא ילדים, יש לה ילדים אבל היא מנסה עוד הפעם, לא הולך לה בינתיים, היא רוצה לדעת אם היא יכולה לקחת כדורים שמזרז את זה, כדאי או לא כדאי?".

מרן שר התורה זצ"ל: "כדורים לא לוקחים – להתפלל!".

התיעודים הנדירים האחרונים >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר