העדויות מתחדשות

נפתלי בנט ייחקר בוועדת אסון מירון בידי נציגו של שר הדתות לשעבר

מי שכיהן כראש הממשלה וקודם לכן כשר דתות יעיד בוועדת חקירת אסון מירון, וייחקר בידי מי שהיה שר הדתות בזמן האסון יעקב אביטן (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
דיוני ועדת החקירה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

החקירות והדיונים בוועידת החקירה הממלכתית לחקר האסון הכבד במירון, שבו נגדעו חייהם של ארבעים וחמישה מתפללים שהגיעו לציונו של רבי שמעון בר יוחאי ביום הילולתו בשנת תשפ"א - נמשכים.

ביום שלישי השבוע יתחדשו העדויות וימשכו בשבועות הקרובים. בעוד כשבועיים, ביום ראשון, ימסור עדות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

בנט, שכיהן בעבר גם כשר הדתות, ייחקר על ידי בא כוחו של המוזהר יעקב אביטן, מי שכיהן כשר הדתות (מטעם ש"ס) בתקופת האסון.

לפני כשלושה שבועות פנתה יו"ר ועדת החקירה, השופטת דבורה ברלינר, במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו התריעה כי קיימים קשיים ומחלוקות בין הגורמים המעורבים הנערכים לקראת ההילולא - מה שיוצר לדבריה תמונת מצב מדאיגה.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', במכתב כתבה השופטת, כי "לאחרונה הגיעו לוועדת החקירה מספר פניות ממשרדי ממשלה וגורמים המעורבים בהיערכות להילולת תשפ"ג במירון, שתתקיים בעוד פחות משלושה חודשים.

המכתב לנתניהו

"מהפניות עולה כי קיימים קשיים בהיערכות ומחלוקות בין הגורמים השונים, אך כפי שהובהר לא אחת, הוועדה אינה גורם ביצועי ואין היא הכתובת להכרעה במחלוקות אלו".

עוד היא הוסיפה כי "היות שתמונת המצב המצטיירת מן הפניות מדאיגה, בפרט נוכח סד הזמנים הדוחק, מצאתי לנכון להביא את העניין לתשומת לבך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר