"שוטרים פרצו לבית וגרמו נזק"

אם לעשרה ילדים קיבלה דו"ח שערורייתי בקורונה; הגישה ערר - ולפתע האישום בוטל

גיטל, אם לעשרה ילדים, שהתה במרפסת ביתה בשוק מאה שערים, בעת שבמקום בוצעה אכיפת קורונה - לפני שלוש שנים | לפתע, שוטרים פרצו לביתה, גרמו נזק לדלת והתעקשו לתת לה דו"ח בסך 5,000 שקלים על התקהלות אסורה | היא הגישה ערר, ורגע לפני דיון ההוכחות - האישום נגדה בוטל (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטרים במאה שערים בתקופת הקורונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אם לעשרה ילדים, תושבת שכונת מאה שערים בירושלים, שקיבלה דו"ח בסך 5000 שקלים בתקופת הקורונה - התעקשה להישפט מאחר ונקנסה למרות ששהתה בביתה ולא בהתקהלות - ולפתע כתב האישום נגדה בוטל.

לפני מספר חודשים חשפנו ב'כיכר השבת' על מספר קצינים ושוטרים שניסו לתפור דו"ח קורונה במהלך ימי הסגר של הקורונה לתושב מאה שערים שהיה בביתו, כאשר שוטרים שהלכו ברחוב, ומישהו צעק להם מילה מביתו - עוכב ונרשם לו דו"ח על "השתתפות בהתקהלות". לאחר הליך משפטי התברר שהשוטרים לא דיברו אמת והוא זוכה.

בבית משפט השלום בירושלים הסתיים לו בשבוע שעבר הליך דומה שהתרחש יממה לפני האירוע הקודם. היה זה ב-30 במרץ 2020, שוטרים שביצעו אכיפת קורונה בשוק מאה שערים, עיכבו את תושבת השכונה, גיטל, אם ל-10 ילדים שהיתה במרפסת ביתה.

היא נלקחה על ידי השוטרים לרחוב סמוך ושם ניתן לה דו"ח על סך 5000 שקלים בגין השתתפות בהתקהלות אסורה.

גיטל התעקשה כי לא השתתפה בהתקהלות והגישה ערר על הדו"ח לבית משפט השלום בירושלים, שם החלו לנהל נגדה הליך משפטי.

באחד הדיונים, טרם החל הליך ההוכחות בתיק, אמרה גיטל: "אני גרה בשוק מאה שערים, הייתי עם הילדים בבית. שוטרים דפקו בדלת, פרצו אותה וגרמו לה נזק, ולקחו אותי לרחוב אחר ושם נתנו לי את הדו"ח, הם לקחו אותי מול כל הילדים שלי, אני רוצה לקיים הליך הוכחות".

בתגובה לדברים אמר נציג התביעות של המשטרה: "נביא את השוטרים לבית משפט שיגידו מה היה באירוע, אנחנו נבדוק מה היה שם ונשוחח עם השוטרים עוד לפני הדיון, ונעדכן את בית המשפט".

השופט קבע תאריך לדיון ההוכחות, אלא שאז במפתיע, כעבור כמה שבועות, המדינה חזרה בה מכתב האישום וביקשה באופן מפתיע למחוק את התיק, לא שנימקה את הסיבה לכך.

אחד השוטרים שהיה מעורב בסיפור, כתב בדו"ח הפעולה כי "בתאריך הנ"ל, בהיותי צוות יס"מ ירושלים, במהלך משמרת בוקר לטובת אכיפת צו בריאות העם בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, היוונו כח תגובה לטובת המגזר החרדי.

"בכניסתנו לשכונת מאה שערים, בוצעה אכיפה ע"י צוות יס"מ בכך שהיווה כוח אבטחה ותגובה לאירועי הפס"ד שהתפתחו במקום, וצוות סיור שחילק דוחות קורונה לאלו שהיו בהתקהלות בלתי אסורה וכאלה ששוטטו מחוץ לביתם באופן שאינו חיוני.

"במהלך המשמרת, ניתנה הוראת פיזור, הן מיס"מ 1 והן מקצינים שנכחו בשטח. הצוות רץ לעבר המתקהלים השונים ובוצע שימוש בכוח סביר שמטרתו הייתה פיזור המון לאלו שלא נשמעו להוראת הפיזור בראשונה, ובשנית לא נשמעו להוראות השוטרים.

"כמו כן, במהלך המשמרת, היה צורך בהובלה של מעוכבים שונים לנקוד ליד משרד החינוך ברחוב דבורה הנביאה וכן להמתין איתם עד בואה של ניידת סיור שתכתוב דוחות קורונה. על כן בוצע שימוש בכוח סביר שהינו כוח ידיים שהינו אחיזה בידו של מעוכב כמובן ללא פגיעה בגופו על מנת להוביל אותם לנקודה ועל מנת שיקבלו דוחות.

"יש לציין כי במהלך כל המשימה נקראו לעבר השוטרים קריאות נאצה, קריאות רוצחים, זריקות אבנים, טיטולים, וכדומה. המשימה הסתיימה ללא חריגים וללא פגיעות בגוף".

משה, שסייע לגיטל והיה מעורב גם בתיקים קודמים, אומר ל'כיכר השבת' כי "יש הרבה תיקים כאלה, אנשים אין להם כוח והם הולכים לשלם את הסכומים האלה, שנתיים אחרי והמדינה מנהלת הרבה תיקים הזויים נגד אזרחים שלא הפרו את ההנחיות".

מהמשטרה נמסר כי "כתב האישום הוגש על בסיס חומר הראיות שנאסף, אולם בשים לב להתפתחויות בהליך המשפטי, התביעה המשטרתית החליטה לחזור בה מכתב האישום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר